Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Polacy wybierają kosmetyki z wyższej półki

Agnieszka Mosurek-Zava

Agnieszka Mosurek-Zava

Polski rynek perfumerii ma ogromny potencjał rozwoju- ocenia Agnieszkę Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska, jak podkreśla- w tej chwili działa u nas zaledwie 250 perfumerii selektywnych, sprzedających kosmetyki z wyższej półki. Tymczasem np. w Niemczech jest ich ponad dwa tysiące, a w Hiszpanii jeszcze o tysiąc więcej.

-Liczba salonów Douglas przekroczyła właśnie symboliczną dla naszego rynku granicę – jako pierwsi mamy trzycyfrową liczbę lokalizacji. Perspektywiczny jest również segment produktów selektywnych. Oceniamy, że jego udział w całym rynku kosmetyków wynosi 5-8 procent, podczas gdy w Europie Zachodniej już co piąty kosmetyk to produkt selektywny. Co ważne, wzrost nie będzie zależał wyłącznie od tych, którzy zarabiają najwięcej i są już stałymi klientami perfumerii. Szansą na szybki rozwój jest dotarcie do tych konsumentów, którzy coraz częściej będą przekonywać się do zakupu kosmetyków o wyższej, niż do tej pory jakości. Obecnie naszą grupę docelową stanowi 2,5 mln Polaków – mówi Agnieszka Mosurek-Zava.

Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce, obecna od 11 lat. Firma posiada 101 sklepów o zróżnicowanych formatach w 54 miastach. Wynajmuje ponad 27 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych i przy ulicach handlowych. W asortymencie pielęgnacyjnym, makijażowym i zapachowym Douglas ma 20 tys. produktów luksusowych i popularnych, w tym ponad 50 marek na wyłączność. Firma jest też właścicielem pierwszej w Polsce w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej. Sieć zatrudnia ponad 1200 osób.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska