E.Leclerc w Elblągu

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że z roku na rok klienci coraz częściej wybierają nasze sklepy – mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska. Ten bardzo dobry wynik cieszy nas tym bardziej, że sieć E.Leclerc wykazuje duży wzrost obrotów mimo słabnącej koniunktury w całej Europie.

W porównaniu z dwoma pierwszymi kwartałami 2011 roku, liczba klientów sieci E.Leclerc wzrosła w 2012 roku z prawie 26 mln do 26,4 mln osób. Daje to wzrost liczby robiących zakupy w 40 sklepach sieci o 1,62 proc. Całkowite obroty E.Leclerc w porównaniu z 1,25 mld zł w pierwszym półroczu 2011 roku wzrosły do ponad 1,34 mld zł co oznacza, ze były wyższe o 7 proc.
Powierzchnia handlowa sklepów sieci E.Leclerc została utrzymana na tym samym poziomie co w poprzednim roku i wynosi obecnie ponad 125 tys. mkw.

E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. W Polsce działa od 1995 roku. W roku 2011 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,6 mld zł, czyli aż o 5,2 proc. więcej w stosunku do poprzedniego roku.

Obecnie zatrudnia 6200 pracowników w 40 sklepach znajdujących się w 36 miastach na terenie 15 województw.