Wojciech Rogala, Rafael Management

Proces komercjalizacji centrum handlowego realizujemy poprzez wypełnienie go najemcami, w kolejności – od największych do najmniejszych powierzchni handlowych i usługowych – powiedział Wojciech Rogala, Rafael Management, odpowiedzialnym za komercjalizację obiektów realizowanych przez Antan. – Najpierw kluczowi najemcy – potem pozostali, na końcu uzupełniający ofertę danego centrum. Im więcej znanych marek, które promują się dodatkowo własnymi akcjami marketingowymi – tym lepiej. 

– Konieczne jest także zróżnicowanie oferty, a więc optymalizacja tzw. tenant mixu w taki sposób, aby nie była monotonna. Nadmiar sklepów z obuwiem może przyprawić o zawrót głowy nawet fashion victims. Ofercie handlowej musi towarzyszyć również oferta gastronomiczna, punkty usługowe, czy też miejsca rozrywki dla najmłodszych. Każde centrum handlowe jest jak miasto, które powinno kompleksowo zaspokajać potrzeby mieszkańców – w przypadku galerii handlowej – klientów.

– W dobie kryzysu ważnym czynnikiem jest też wiarygodność finansowa najemców, których terminowe płatności wpływają bezpośrednio na wyniki finansowe centrum. Galerie handlowe rozwijają się wraz ze swoimi najemcami – im ciekawsza oferta sklepów, im mądrzejsza strategia rozwoju, tym większy sukces samego obiektu. Byty dewelopera i najemcy są jak naczynia połączone – dodał Wojciech Rogala.