Robert Stiller, Hicron: rozwiązania IT dla branży retail

Robert Stiller architekt rozwiązań biznesowych i dyrektor sprzedaży

Robert Stiller architekt rozwiązań biznesowych i dyrektor sprzedaży

Przyjęło się mówić, że branżowe systemy informatyczne są podstawą przewagi konkurencyjnej. Odpowiednio przygotowany system dla branży retail poprawi obsługę transakcji i może zwiększyć dochód, a także usprawni analizę kosztów i przychodów.

O systemach dla branży retail i korzyściach związanych z ich zastosowaniem rozmawiamy z Robertem Stiller, architektem rozwiązań biznesowych i dyrektorem sprzedaży w firmie Hicron, zajmującej się projektowaniem rozwiązań informatycznych między innymi dla branży Retail.

– Globalizacja i trendy konsolidacyjne stawiają przed branżą retail wiele wyzwań, firmy są więc skupione na poszukiwaniu i umacnianiu przewag konkurencyjnych. Rozwiązania IT dla retail wspierają te działania, dostarczając wiarygodnej informacji, która wspomaga procesy utrzymania i pozyskiwania nowych klientów, odkrycia nowych sposobów na rozwój oraz zwiększenia efektywności łańcucha dostaw – wyjaśnia Robert Stiller architekt rozwiązań biznesowych i dyrektor sprzedaży w firmie Hicron.

Rozwiązania IT dla retail umożliwiają przygotowanie właściwego, z popytowego punktu widzenia, asortymentu produktów na poziomie wskazanego sklepu, w odniesieniu do sezonu i okresu. Pozwalają także na zarządzanie jego rozmieszczeniem i zatowarowaniem z dokładnością do poszczególnych półek. Systemy przygotowane dla sieci handlowych dają możliwość wprowadzenia charakterystyk dla poszczególnych sklepów (ceny, wielkość, lokalizacja), aby na ich podstawie móc planować zaopatrzenie, kampanie marketingowe, zarządzać asortymentem.

– Wsparcie decyzji rozwiązaniami IT, zwłaszcza analitycznymi typu Business Intelligence, daje szansę na znalezienie oszczędności w obszarze kosztów wynikających z nadmiernych stanów w lokalizacjach trudno rotujących, optymalizację ilości dostaw i ilości koniecznych relokacji asortymentu między sklepami. Popularnością cieszą się zatem rozwiązania wspierające procesy „forecast and replanishment” (prognozowanie i zatowarowanie) oraz wspomniane rozwiązania „business intelligence” (analityczno-raportowe), które zbierają dane, prezentują je w przystępnej formie, pomagają tworzyć analizy typu „co by było, gdyby”, dostarczając wystarczających informacji do podjęcia właściwych decyzji – podsumowuje Robert Stiller

Więcej o rozwiązaniach IT dla branży retail będzie można się dowiedzieć z wywiadu, którego udzielił Robert Stiller w najnowszym wydaniu magazynu Shopping Center Poland
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska