Jan von Lewinski, dyrektor zarządzający Antan Development Polska

– Kluczową sprawą dla zdobycia kompletu najemców jest znalezienie głównego najemcy, który wygeneruje podstawowy ruch w obiekcie. Zazwyczaj jest to supermarket lub sklep z elektroniką – mówi Jan von Lewinski, dyrektor zarządzający Antan Development Polska.

-Warto zaznaczyć, że większość najemców, na których zależy deweloperowi jest doskonale mu znana. Tacy najemcy posiadają dużo punktów sieci handlowej i wiedzą od samego początku, czy oferowana lokalizacja będzie im odpowiadać. Myślę, że najważniejszą sprawą jest pełne zrozumienie potrzeb tych firm i odpowiedź na nie. W takiej sytuacji okazuje się, że jest to dla nich ważniejsze niż 1 euro mniej stawki za wynajem.

– Problemem dla nas – deweloperów – jest fakt, że działy odpowiedzialne za rozwój sieci handlowych kluczowych najemców są codziennie zasypywane nowymi projektami, czy lokalizacjami. To powoduje, że podejmowanie szybkich decyzji, co do priorytetowych, nowych projektów jest utrudnione. Dlatego warto skorzystać z pomocy firm zajmujących się komercjalizacją – dodał Jan von Lewinski.

Antan Development Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Antan, która istnieje od 1950 roku. Działa w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Izraelu i Polsce. Na dzień dzisiejszy realizuje budowę dwóch centrów handlowych – Bolesławiec City Center oraz Galerię Calisia w Kaliszu. Bacznie obserwuje trendy na rynku, czego dowodem są plany inwestycji w lokalne elektrownie.