Michał Dominik

O to, jak ocenia polski oraz europejski rynek perfumerii zapytaliśmy Michała Dominika, dyrektora generalnego Sephora Polska i Czechy.

– W Polsce obecni jesteśmy od 13 lat i w tym czasie ulokowaliśmy się na stałe w świadomości Polaków, jako najbardziej unikalna, najlepiej odpowiadająca potrzebom kobiet sieć perfumerii w Polsce według badań GFK Polonia. Podstawą naszego konceptu i siłą modelu Sephora jest innowacyjność i bycie zawsze o krok do przodu – mówi Michał Dominik, dyrektor generalny Sephora Polska i Czechy. – Skuteczność naszej strategii biznesowej znajduje potwierdzenie między innymi w rankingach centrów handlowych, w których plasujemy się w grupie sklepów o największych obrotach, oraz w fakcie, że jesteśmy liderem sprzedaży kategorii kosmetyków selektywnych w Polsce z ponad 50 proc. udziałem w tej kategorii według badań Nielsen.

Zdaniem dyrektora generalnego rynek produktów luksusowych w Polsce ma ciągle bardzo duży potencjał wzrostu.

– W Europie Zachodniej stanowi on nawet do 30 proc. całego rynku kosmetycznego, w Polsce tylko około 9-10 proc. – dodaje Michał Dominik, dyrektor generalny Sephora Polska i Czechy. – Natomiast to, co różni Polskę od Europy Zachodniej, gdzie głównym formatem rynku selektywnego są perfumerie, to dynamiczny rozwój drogerii, które poza tradycyjnym asortymentem chemiczno-kosmetycznym i spożywczym, również próbują swoich sił w segmencie zapachów selektywnych. Stąd sądzimy, że rozwój polskiego rynku, biorąc pod uwagę same sieci, będzie przebiegał inaczej niż w Europie Zachodniej.

Sephora to sieć perfumerii, założona we Francji w 1969 roku. Sieć obecna jest głównie w centrach handlowych. Firma liczy 89 salonów w Polsce.