Silesia City Center

Silesia City Center ma powierzchnię 86 tys. mkw. W galerii działa 310 sklepów, punktów usługowo–handlowych, kawiarni i restauracji. W czerwcu 2012 roku klienci centrum handlowego zostawili w jego kasach ponad 42 mln zł. To aż o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Najwięcej pieniędzy wydano w sklepach z ubraniami. Ale to nie jedyny rekord galerii. Od początku roku Silesia City Center notuje stały wzrost liczby odwiedzających ją osób. W trzecim tygodniu kwietnia zanotowano rekordowy, bo 59 proc. wzrost w porównaniu z podobnym okresem w 2011 roku. Od stycznia centrum odwiedziło prawie 7,9 mln osób o ponad 1 milion osób więcej niż rok temu. Rekordowy był także początek wakacji, w zaledwie dwa tygodnie centrum odwiedziło ponad 605 tys. osób.

Jak wynika z badań SMG/KRC Millward Brown, aż 54 proc. mieszkańców Śląska deklaruje, że w Silesia City Center wydaje zdecydowanie więcej, niż w innych centrach handlowych na Śląsku i w Zagłębiu. Średnio podczas jednorazowych odwiedzin obiektu klienci wydają od 50 do 99 zł. Taką kwotę podaje aż 28 proc. 8 proc. na zakupach uwalnia z karty ponad 400 zł. Najwięcej wydajemy na elektronikę, średnio 393 zł, na ubrania 157 zł, na buty i galanterię 125. Na jedzenie tylko 77 zł – wynika z danych SMG/KRC.

– Sprzęt AGD i RTV, biżuteria, ubrania, obuwie, kosmetyki, turystyka i zabawki dla dzieci, to rzeczy, na które dziś wydajemy powyżej 100 złotych podczas jednego wypadu do centrum handlowego. A zważywszy na fakt, że centrum handlowe odwiedzamy często 2-3 razy w tygodniu i spędzamy w nim od 2 do 5 godzin te wydatki windują u niektórych do ponad 1 tysiąca tygodniowo. Ta grupa jest coraz liczniejsza. Klienci wydający powyżej 400 złotych generują aż 40 proc. miesięcznego obrotu centrum handlowego – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Centra handlowe przestały być dla nas także miejscem, do których przychodzimy tylko oglądać rzeczy. Dziś ponad 60 proc. wizyt w sklepie kończy się zakupem – podaje SMG/KRC. W przypadku sklepów odzieżowych jest to aż 69 proc. przypadków, tyle samo w przypadku sklepów związanych ze zdrowiem i urodą.  Przestaliśmy także „zwiedzać” księgarnie, obecnie aż 58 proc. wizyt kończy się zakupem książki. Nie działamy także pod wpływem impulsu, aż 75 proc. zakupów jest zaplanowana.

– Klienci centrów handlowych wydają więcej, ale robią to o wiele bardziej świadomie. Często zanim wybiorą się na zakupy sprawdzają ceny w sklepach internetowych, porównują, szukają w sieci rzeczy, które kupują w normalnych sklepach – wylicza Drzewiecka.

Tych klientów także przybywa. I to nie tylko w katowickiej Silesia City Center. W czerwcu w centrach handlowych w całej Polsce liczba odwiedzających wzrosła o 6,2 proc. w stosunku do czerwca 2011. W relacji do maja, aż o 9,3 proc. – wynika z FootFall Indeks Polska. Silesia City Center z kolei od początku 2012 roku zanotowała średni wzrost odwiedzających na poziomie 25,5 proc. Badanie dla Silesia City Center przeprowadziła SMG/KRC Millward Brown.

W październiku 2011 roku zakończyła się trwająca rok rozbudowa centrum, powiększająca je o 20 tys. mkw. oraz 60 sklepów i punktów usługowych.

Właścicielem obiektu jest Nowe Centrum sp. z o.o.