FootFall Index Polska

Co roku, w czasie wakacji w polskich centrach handlowych wyraźnie spada liczba klientów. FootFall Index Polska potwierdza, że i w lipcu 2012 zmiany są symboliczne. Wprawdzie porównując z ubiegłym rokiem odwiedzających centra handlowe przybyło, jednak ten wzrost nie był duży.

W połowie lipca 2012 kupujących było o ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie w porównaniu z początkiem miesiąca ich liczba spadła o ponad 7 proc.

Tak jak w ubiegłych latach, liczba klientów w polskich centrach handlowych powinna wyraźnie wzrosnąć po wakacjach. Zarówno w 2010 jak i 2011 roku, po letniej stagnacji, z początkiem roku szkolnego, odwiedzających centra handlowe zaczęło gwałtownie przybywać. Co roku najwięcej kupujących w polskich galeriach handlowych jest w październiku.

FootFall Index Polska przygotowuje, na podstawie swych badań irlandzka firma Experian plc. Monitoruje ona ruch klientów wewnątrz, na zewnątrz oraz na parkingach centrów handlowych. Experian prowadzi obserwacje w 41 krajach, w 850 galeriach handlowych.