Manufaktura w Łodzi

Apsys i Euris/Rallye Group, rozpoczęły z Unilmmo Deutschland, otwartym funduszem inwestycyjnym należącym do Union Investment AG, jedną z największych tegorocznych transakcji na rynku nieruchomości-  sprzedaż CH Manufaktura w Łodzi. Przy transakcji doradza HSBC.

Przedwstępna umowa sprzedaży dotyczy obszaru całego centrum handlowego, oprócz lokali należących do Leroy Merlin i Cinema City. Na prośbę Union Investment Apsys będzie zarządzać projektem przez następne 10 lat.

Maurice Bansay, założyciel i prezes Apsys deklaruje: że sprzedaż Manufaktury wzmocni kapitał Grupy Apsys i umożliwi jej dalszy rozwój centrów handlowych w Polsce i we Francji.

– Apsys jest dumny z tej transakcji, gdyż odzwierciedla ona zaufanie jakie Union Investment pokłada w naszym know-how jako dewelopera i zarządcy nieruchomości z dalekosiężną wizją- podkreśla Maurice Bansay.

Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte 17 maja 2006 roku. Mieści 307 sklepów na 112 tys mkw. powierzchni najmu oraz blisko 3 tys. miejsc parkingowych. W Centrum obecne są znane marki takie, jak: Real, Leroy Merlin, Cinema City, Van Graff, marki z grupy Inditex, C&A, H&M, Alma, Saturn oraz wiele innych.

Otwarta w 2006 roku Manufaktura obejmuje swoim zasięgiem strefę zamieszkałą przez 2,5 miliona ludzi. Status centralnego miejsca wydarzeń zyskała dzięki organizacji szeregu koncertów, seansów kina plenerowego oraz różnorodnych imprez publicznych.

Centrum Handlowe Manufaktura jest elementem większej, wielofunkcyjnej, miejskiej rewitalizacji dawnej fabryki włókienniczej, zbudowanej pod koniec XIX wieku. Ceglane, historyczne budynki zostały odnowione i przywrócone do życia. Projekt składa się z 3 muzeów, 4-gwiazdkowego, designerskiego hotelu z centrum konferencyjnym oraz z Centrum Handlowego Manufaktura.

Centrum odwiedza  około 20 milionów klientówrocznie. Manufaktura posiada także bardzo niski wskaźnik niewynajętych powierzchni (średnio 3 puste lokale) oraz wskaźnik ściągalności czynszu na poziomie 99,7 proc.

Manufaktura jest unikalnym projektem nie tylko z uwagi na jej rozmiar, ale także dzięki walorom architektonicznym, jakości, portfolio najemców, lokalizacji w centrum miasta oraz funkcjonalności. Centrum zostało zaprojektowane tak, aby jego goście w pierwszej kolejności zawitali na Rynek – główny plac kompleksu, z którego następnie mogą przejść do części handlowych, rozrywkowych czy kulturalnych.

Manufaktura otrzymała certyfikat BREEAM-In-use z oceną: Bardzo Dobrą.

Apsys planuje rozwój projektów o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 450 ty.s mkw. (290 tys. mkw. we Francji oraz 160 tys. mkw. w Polsce).

Wśród nich są m.in. Łacina w Poznaniu – projekt o powierzchni najmu wynoszącej 100 tys. mkw, który właśnie otrzymał pozwolenie na budowę, Beaugrenelle w Paryżu, którego otwarcie zaplanowano na wiosnę 2013 r., Rive de l’Orne w Cean w Normandii – którego otwarcie przewidziane jest na rok 2013, La Vill’Up w Paryżu – projekt o powierzchni najmu 20 tys. mkw  zlokalizowany w sąsiedztwie muzeum Miasto Nauki oraz  Muse w Metz – w którym rozpoczęcie prac konstrukcyjnych zaplanowano w roku 2013.