Jones Lang LaSalle: doradztwo przy transakcji sprzedaży Manufaktury

Manufaktura

Manufaktura

Union Investment Real Estate GmbH nabywa od Fonciere Euris, Rallye i Apsys ponad 91 tys. mkw. powierzchni łódzkiej Manufaktury. Sprzedaż tego centrum handlowego, należącego do największych w Polsce i Europie, powinna zostać sfinalizowana do końca 2012 roku. W transakcji firma Union Investment korzysta z doradztwa Jones Lang LaSalle oraz kancelarii prawnej Hogan Lovells.

Przejęcie w tym roku przez Union Investment Manufaktury to jedna z największych transakcji na rynku centrów handlowych w Polsce. Apsys, dotychczasowy zarządca łódzkiego kompleksu, będzie sprawować tę funkcję również po zakończeniu procesu akwizycji. Inne szczegóły dotyczące transakcji nie zostały ujawnione.

– Dzięki aktywom o wartości ponad 7,5 mld euro, UniImmo: Deutschland ma możliwość zrealizowania tej spektakularnej transakcji inwestycyjnej, w wyniku której fundusz poszerzy swój portfel nieruchomości handlowych o jedno z trzech wiodących centrów w Polsce. Elementem naszej strategii rozwoju jest poszukiwanie najlepszych nieruchomości, z pełną ofertą i mocną pozycją rynkową. Manufaktura spełnia wszystkie te kryteria – podsumował Dr Frank Billand, członek zarządu Union Investment Real Estate GmbH.

Manufaktura, o powierzchni najmu 112, 5 tys. mkw. jest największym centrum handlowym w Polsce. Obiekt jest w pełni skomercjalizowany. Jak już informowaliśmy, transakcja obejmuje ponad 91,2 tys. mkw., i nie dotyczy sklepu Leroy Merlin oraz wielosalowego kina Cinema City, które pozostaną w rękach obecnych właścicieli, czyli odpowiednio Leroy Merlin i Cinema City. Po sfinalizowaniu transakcji, planowanym na koniec 2012 r., Manufaktura stanie się częścią otwartego funduszu nieruchomości UniImmo: Deutschland. To pierwsza inwestycja tego funduszu w Polsce.

Zlokalizowaną w centrum Łodzi Manufakturę odwiedza rocznie około 20 mln klientów. W bezpośredniej strefie zasięgu tego regionalnego centrum mieszka około 2,5 mln osób. Łódź to trzecie co do wielkości miasto w Polsce (737 tys. mieszkańców). Obiekt został otwarty w maju 2006 r. Lączy funkcje handlowe i rozrywkowe z rozbudowaną ofertą kulturalną. Centrum posiada certyfikat ekologiczny BREEAM in Use. Mix najemców Manufaktury obejmuje polskie i światowe marki takie jak Real, Saturn, H&M, C&A, Zara czy Van Graaf. Łącznie na terenie obiektu działa ponad 300 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.
 

Reklama

Galeria Jurajska