Magnolia Park

Centrum handlowe Magnolia Park we Wrocławiu odwiedziło w pierwszym półroczu 2012 roku blisko 4,6 miliona klientów. Oznacza to wzrost liczby odwiedzających o ponad 5 proc. w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku. To najlepsze wyniki od otwarcia galerii w 2007 roku.

Obroty najemców galerii wzrosły łącznie o ponad 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Dodatkowo w pierwszej połowie 2012 roku Magnolia Park pozyskała siedmiu nowych najemców, trzy lokale zostały przebudowane, a dwa zmieniły lokalizację.

Wyniki te – jak podkreśla inwestor- są efektem nowej strategii rozwoju centrum handlowego realizowanej przez jego właściciela, Blackstone Real Estate Group, we współpracy z firmą Master Management Group, odpowiedzialną za wynajem powierzchni i marketing centrum. Centrum handlowe Magnolia Park zostało zakupione przez Blackstone Real Estate Group w lipcu 2011 roku, a od października 2011 roku jego zarządcą jest Master Management Group.

W pierwszej połowie 2012 roku Magnolia Park pozyskała nowych najemców, w tym sklep obuwniczy ECCO, marki odzieżowe Mohito i Top Secret, sklep z modnymi akcesoriami Parfois, biuro podróży Travel Planet, bar jogurtowy Redberry, a także sklep Bacówka, oferujący tradycyjne, ekologiczne produkty żywnościowe.

Punkty iSpot i Orange oraz sklep marki Orsay zostały przebudowane, sklep CROPP powiększył się o dodatkowe 100 mkw., natomiast sklep Denon i salon optyczny Paris Optique zmieniły lokalizację.

Dotychczasowi najemcy również wiążą swoją przyszłość z Magnolia Park, podpisując nowe umowy najmu.  Są wśród nich takie marki jak: Denon, Fratelli Marpel, Gatta, Inglot, Inter Sport, iSpot, Kazar, Komputronik, Krakowski Kredens, Mr Minit, Nike, Ochnik, Solar, Street Shoes i Twoje Soczewki.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników Magnolia Park w pierwszej połowie 2012 roku. Wzrost liczby odwiedzających świadczy o tym, że nasza oferta jest dla mieszkańców Wrocławia coraz bardziej atrakcyjna, a realizowane przez nas wydarzenia stanowią dla nich ciekawą formę spędzania wolnego czasu. Chcemy, aby nasze centrum handlowe było dla klientów idealnym miejscem spotkań, zakupów i rozrywki” – powiedział Tomasz Waszkiewicz, dyrektor Magnolia Park.

Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa wynosi obecnie prawie 77,6 tys. mkw., a w planach jest dalsza rozbudowa. Wśród najemców centrum znajduje się około 230 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje kino i salę zabaw dla dzieci. Zmotoryzowani klienci mogą korzystać z ponad 3 tys. miejsc parkingowych.

Wśród polskich i międzynarodowych marek dostępnych w Magnolia Park znajdują się: Aldo, Almi Decor, C&A, Denon, ECCO, Esprit, Eva Minge, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Peek&Cloppenburg, Promod, Reserved, Saturn, W. Kruk, Zara, kino Helios, hipermarket budowlany Castorama i hipermarket TESCO.

Magnolia Park należy do portfela King’s Street Retail. Jest to platforma grupująca polskie centra handlowe, finansowana przez Blackstone, który także zarządza jego aktywami. Za zarządzanie centrami handlowymi z portfela King’s Street Retail odpowiada Master Management Group. Do portfela King’s Street Retail należą obecnie: Magnolia Park we Wrocławiu, Galeria Twierdza Kłodzko, Galeria Twierdza w Zamościu, Galeria Pestka w Poznaniu, Wzorcownia Włocławek oraz Galeria Tęcza
w Kaliszu.

Blackstone jest liderem w inwestycjach private equity na rynku nieruchomości. W ciągu ostatnich 20 lat podmioty Blackstone działające w obszarze nieruchomości dokonały ponad 300 odrębnych inwestycji na łączną kwotę 28 mld. dolarów. Jej portfel nieruchomosci handlowych wart jest  blisko 12 mld. dolarów.

Master Management Group jest wiodącą polską firmą zarządzającą i inwestującą w nieruchomości handlowe, która obecnie zarządza łącznie ponad 340 tys. mkw. powierzchni handlowej. Współpracując z Blackstone, Master Management Group odpowiada również za doradztwo podczas transakcji, zarządzanie centrami handlowymi,