Apsys: centra handlowe odwiedzili tajemniczy klienci

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Kontrolę typu: tajemniczy klient przeprowadzono na zlecenie inwestora w 12 centrach handlowych należących do  Apsys Polska, w sumie w 680 sklepach i punktach usługowych w całej Polsce. Przeprowadzono łącznie 750 wizyt w galeriach zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Toruniu, Gnieźnie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Zabrzu i Krakowie.

-Rośnie znaczenie takich czynników jak jakość obsługi czy atmosfera panująca w miejscu sprzedaży. Jedynie te osoby, które są zadowolone z jakości obsługi oraz zakupów dokonanych w danym centrum handlowym polecają je swoim znajomym. A to wpływa pozytywnie na obroty i frekwencję w obiekcie – zauważa Justyna Kur, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.

– Jest to pierwszy w Polsce projekt o tak dużym zasięgu –  dodaje Ludmiła Lib, senior research executive z firmy Human Graph realizującej badanie. – Dodatkowo uwzględnia on różnorodność badanych branż, w związku z czym nie obowiązuje tu jeden scenariusz wizyty czy schemat postępowania. Badane sklepy usługowe należą do różnych sieci, bądź są to punkty niesieciowe. We wszystkich obowiązują wewnętrzne standardy obsługi, ale nie są one jednorodne.

Wybierając osoby które przeprowadzały kontrole szukano ludzi w różnym wieku, ale z dużym doświadczeniem w tego typu projektach. Zadbano by wyglądali oni jak typowi klienci danego sklepu czy punktu usługowego. Ich zadaniem było sprawdzenie i ocena między innymi takich parametrów, jak: czystość, porządek, powitanie klienta, gotowość do pomocy, indywidualne traktowanie klientów, pożegnanie i zaproszenie do ponownych zakupów. Po każdej wizycie sporządzane były raporty, które następnie dokładnie weryfikowali analitycy firmy badawczej.

Apsys Polska to globalny zarządca nieruchomości, inwestor, deweloper, agent ds. najmu oraz menadżer projektu. Apsys zarządza obecnie 15 centrami handlowymi w 12 miastach i realizuje poznańską inwestycję – centrum handlowe Łacina.

Więcej na temat badań firmy Apsys w sierpniowym wydaniu Shopping Center Poland.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska