Inter IKEA: nowy tenant mix Parku Handlowego Matarnia

Park Handlowy Matarnia

Park Handlowy Matarnia

Park Handlowy Matarnia, należący do Inter IKEA Centre Group Poland, odnotował w czerwcu 2012 roku znaczny wzrost obrotów i odwiedzalności w porównaniu do tego samego okresu z 2011 roku. Na dobre wyniki wpłynęła zmiana strategii zarządzania, polegająca na poszerzeniu oferty o nowe marki z branży mody i urody.

Udany dobór nowych najemców przyczynił się do wzrostu indeksów obrotów i odwiedzalności. W czerwcu 2012 roku odnotowano 13-procentowy wzrost obrotów w stosunku do czerwca 2011 roku. Wskaźnik frekwencji również znacznie poszybował w górę. W czerwcu 2012 roku odwiedzalność parku wzrosła o 17 proc. w porównaniu do czerwca 2011 roku. Dodatkowo, odnotowano 8-procentowy wzrost odwiedzalności w stosunku do czerwca 2008 roku, kiedy w Polsce był wyjątkowo korzystny okres dla graczy na rynku centrów handlowych.

W ostatnim kwartale 2011 roku w Parku Handlowym Matarnia rozpoczęto zmianę profilu, poszerzając ofertę w kategorii mody i urody. We wrześniu ubiegłego roku do grona najemców dołączył sklep TK Maxx, będący jedynym punktem sprzedaży marki w województwie pomorskim. Następnie na mocy umów podpisanych ze spółką LPP Park Handlowy Matarnia pozyskał dwie nowe marki. Pod koniec roku 2011 został otwarty sklep House, a kilka miesięcy później Reserved. W 2012 roku oferta parku została także poszerzona o asortyment jednego z pierwszych na polskim rynku sklepów obuwniczych Kari. Z kolei salon obuwniczy CCC zmienił lokal, tym samym zwiększając powierzchnię najmu z 280 mkw. do ponad 900 mkw. Obecnie jest to najwięszy sklep znanej sieci w Polsce.

Klienci parku mają także większy wybór kosmetyków i produktów pielęgnacyjnych. W czerwcu i lipcu zostały otwarte odpowiednio: perfumeria Douglas oraz drogeria Rossmann.

W maju 2012 do grona najemców dołączył sklep z wyposażeniem wnętrz sieci home&you. Co więcej, marka Vinotti przedłużyła umowę najmu do 2014 roku. Na przełomie 2012/2013 roku w Parku Handlowym Matarnia zostanie także otwarty największy w Polsce sklep SMYK Megastore.

– Postanowiliśmy wzbogacić ofertę poprzez wprowadzenie cenionych przez polskich konsumentów marek sieciowych  – mówi Andrzej Hnatiuk, Dyrektor Parku Handlowego Matarnia. – Nasza nowa oferta bezpośrednio wpłynęła na wskaźniki obrotów i odwiedzalności. Cieszymy się, iż lista najemców naszego parku spełnia wymagania mieszkańców Trójmiasta – dodaje.

Badania konsumenckie, przeprowadzone w bieżącym roku w Parku Handlowym Matarnia, wykazały iż centrum jest miejscem komfortowym i przyjaznym. Obiekt jest chętnie odwiedzany przez rodziny z dziećmi planujące kompleksowe zakupy w miłej atmosferze. Rosnące wskaźniki odwiedzalności i obrotów stanowią istotny czynnik dla firm poszukujących nowych lokalizacji w Trójmieście.

Park Handlowy Matarnia to największe centrum handlowe w Trójmieście łączące ofertę modową
i wyposażenia wnętrz. Całkowita powierzchnia parku wraz z powierzchnią najmu wynosi 78 tys. mkw. Na terenie obiektu znajduje się parking na 2,2 tys. miejsc.

Inter IKEA Centre Polska SA należy do grupy IKEA. Jest właścicielem siedmiu centrów handlowych: w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz dwóch w Warszawie. Obecnie firma prowadzi prace koncepcyjne związane z budową centrum handlowego w Lublinie oraz rozbudową Parku Handlowego Bielany we Wrocławiu i Centrum Handlowego Franowo w Poznaniu.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016