UDNK: hotel to dobry najemca obiektu komercyjnego

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Stowarzyszenie Unia Deweloperów Nieruchomości Komercyjnych oraganizuje cykl spotkań – paneli dyskusyjnych dla deweloperów i specjalistów związanych z centrami handlowymi, biurowymi i hotelowymi. Ich celem będzie wymiana doświadczeń i poszukiwanie praktycznych rozwiązań biznesowych możliwych do zastosowania w polskiej rzeczywistości gospodarczej.

Cykl zainauguruje panel dyskusyjny: Hotele sieciowe w centrach handlowych, który odbędzie się w Warszawie w dniu 26 września 2012 r. Podczas spotkania poruszone zostaną zagadnienia związane z synergią funkcjonowania hotelu sieciowego zlokalizowanego w centrum handlowym, a samym centrum, na podstawie polskich i międzynarodowych doświadczeń. Przedmiotem dyskusji będą również zagadnienia związane z przygotowaniem i funkcjonowaniem tego typu inwestycji (projektowaniem centrum z częścią hotelową, umową najmu, doświadczeniami operatorów hoteli).

Specjaliści przewidują, że w Polsce z każdym rokiem będzie powstawało coraz więcej obiektów handlowych z częścią hotelową.

– To jest trend, który w tym roku rozwija się coraz bardziej. Zgłasza się do nas coraz więcej developerów, którzy mają projekty centrów handlowych w mniejszych miastach i dawnych wojewódzkich, którzy rozważają w obiekcie wybudowanie hotelu. I to jest trend, który przy obecnych uwarunkowaniach rynku będzie się umacniał. Deweloperzy z uwagi na trudności finansowania danych inwestycji starają się w ten sposób minimalizować ryzyko, a taki element pomaga zrealizować projekt – mówi Andrzej Wójcik, prezes zarządu Vision Hotel Management sp. z o.o.

– Z punktu widzenia potrzeb hoteli sieciowych budżetowych i ekonomicznych to jest dobra kombinacja. Jest tu swoista synergia – deweloper i tak na poziomie kosztów tworzy infrastrukturę, która dużo go kosztuje, więc przy kalkulacji hotelowej część kosztów już jest zaoszczędzona. Dla dewelopera najatrakcyjniejszy jest parter i pierwsze piętro. Dalej w górę nie tworzy się już raczej części handlowej, więc najlepszy na tej powierzchni sprawdzi się hotel. Poza tym na rynku coraz częściej trudno zapełnić jest najemcami retail, a hotel daje możliwość pozyskania stałego dzierżawcy. To zjawisko ma uzasadnienie szczególnie ekonomiczne, a także rynkowe.

Jednym z głównych moderatorów panelu będzie Alex Kloszewski (Colliers International). Podzieli się on swoją wiedzą na temat aktywności centrów handlowych w różnych środowiskach w USA, Kanadzie i Meksyku. Omówi metody finansowania hotelu znajdującego się w centrum handlowym, jak również czynniki wpływające na rentowność i maksymalizację korzyści związanych z taką inwestycją.

Natomiast mecenas Robert Szczepanek (Causa Finita – Commercial Real Estate Law Firm) przedstawi prawny aspekt umiejscawiania hoteli sieciowych w centrach handlowych. Zaprezentuje między innymi różnice pomiędzy umową najmu powierzchni użytkowej i umową najmu powierzchni pod działalność hotelarską.

Do dyspozycji uczestników panelu będą również eksperci: David Heijligers (Louvre Hotels), Andrzej Wojcik (PUHiT SA), Ireneusz Węgłowski (ACCOR/ORBIS), Witold Ignatowski – (De Silva), Miguel Martins (PHC), Stefan Schnoor (Motel One), Andrzej Michalik (PRC Architects) i inni. Uczestnikami panelu będą członkowie Stowarzyszenia, deweloperzy, instytucje finansujące, operatorzy hotelowi, konsultanci i specjaliści związani z nieruchomościami komercyjnymi.

Wstęp na wszystkie spotkania organizowane przez UDNK jest bezpłatny, odbywa się na podstawie zaproszeń, które są rozsyłane przez stowarzyszenie po wcześniejszym uzyskaniu informacji o chęci uczestnictwa w panelu. Więcej informacji na stronie http://www.udnk.pl/zaproszenia oraz pod adresem: [email protected]
 

Reklama

Galeria Jurajska