Salon Monnari

Spółka Monnari Trade SA, do której należy marka odzieżowa Monnari planuje otwierać co roku nie więcej niż sześć salonów. Przedstawiciele spółki podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2012 będą poszukiwać nowych lokalizacji w centrach handlowych.

Do końca lipca 2012 roku spółka otworzyła cztery nowe salony oraz zamknęła dwa nierentowne. Ostatnio uruchomiono placówki w centrach handlowych m.in. w we wrocławskiej galerii Sky Tower (pow. 180 mkw.) oraz w rzeszowskim CH Millenium Hall.

Trwające do 8 listopada 2010 roku postępowanie upadłościowe spółki wpłynęło na wypowiedzenie znacznej ilości umów najmu oraz ograniczenie przez Monnari sieci salonów.

Spółka po raz pierwszy od rozpoczęcia kryzysu i okresu restrukturyzacji działalności, odnotowała w I półroczu 2012 roku zysk z działalności operacyjnej, który wyniósł 910 tys. zł wobec straty poniesionej w I półroczu 2011 roku na poziomie ponad 5,1 mln zł. W bieżącym okresie Monnari może pochwalić się również wygenerowanym zyskiem netto w wysokości 926 tys. zł, wobec straty w kwocie ok. 3,1 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Ponadto po dwóch kwartałach 2012 roku przychodów ze sprzedaży netto wyniosły około 58 mln zł, co oznacza wzrost o kwotę o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Dobre wyniki spółka osiągnęła głównie w segmencie sprzedaży detalicznej, poprzez zwiększenie w 2012 roku marży brutto  z poziomu 48 proc. w półroczu 2011 roku do blisko 53 proc.

Monnari posiada  98 salonow oraz sklep internetowy. Powierzchnia sklepów wynosi  od 70 do 220 mkw.

 Więcej informacji na www.scf2012.retailnet.pl