Silesia City Center: przybywa odwiedzających w katowickiej galerii handlowej

CH Silesia City Center

CH Silesia City Center

W lipcu 2012 roku w Silesia City Center zakupy zrobiło ponad 1,4 miliona osób, o ponad 400 tys. więcej niż przed rokiem w tym samym okresie i najwięcej od otwarcia galerii w 2005 roku. Sierpień – jak informuje właściciel obiektu- zapowiada się podobnie, bo centrum już teraz notuje wzrost w porównaniu z tym miesiącem w 2011 roku.

Oznacza to, że w te wakacje Silesia City Center może być popularniejsza niż Sopot, który w okresie lipcowo-sierpniowym odwiedza 2 miliony turystów.  – Wakacje nie zrażają nas do zakupów, paradoksalnie w tym okresie więcej czasu spędzamy w centrach handlowych, więcej także wydajemy. Co roku te liczby są większe, w tym roku jednak rozbijają przysłowiowy bank – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Zamiast na plażę, w góry lub nad jezioro, ruszamy do centrów handlowych i to wcale nie po to, żeby spędzić tam wakacje. Zdaniem specjalistów, zwiększony ruch w centrach handlowych w okresie wakacyjnych spowodowany jest właśnie zakupami, jakie robimy przed wyjazdem, a także letnimi wyprzedażami, które przypadają na lipiec i sierpień. Dziś aż 27 proc. Polaków przyznaje, że w okresie wakacyjnym wydaje zdecydowanie więcej na zakupy w centrum handlowym – wynika z sondy Silesia City Center.

Wydajemy więcej, rosną także tłumy. Największe centrum handlowe na Śląsku – Silesia City Center od początku wakacji notuje aż 28 proc. wzrost odwiedzających w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem. Daje to zawrotną liczbę 1 460 077 osób, które w samym tylko lipcu odwiedziły centrum.

 – Letnie wyprzedaże, w których bierze udział aż 87 proc. Polaków, do tego zakupy przed wakacjami i spora grupa mieszkańców regionu spędzająca wakacje w domach, to wszystko składa się na rosnące liczby kupujących w okresie wakacyjny, to normalne zjawisko obserwowane, co roku Nie bez znaczenia są urlopy. Więcej wolnego czasu, przekłada się na czas spędzony w centrum handlowym, który z 1 godziny, rozciąga się na 2, 3 a nawet 4 godziny buszowania po sklepach – tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Ale w przypadku Silesia City Center na liczbę odwiedzających zdaje się działać nie tylko dobra pogoda i wakacje. Centrum od października 2011 notuje nieustanny wzrost klientów. W ostatnim kwartale 2011 Silesię odwiedziło 4,2 miliona klientów. Rekord padł także w grudniu, w okresie przedświątecznym zakupy w centrum zrobiło ponad 1,5 miliona osób.

Tylko od stycznia do połowy sierpnia centrum odwiedziła zawrotna liczba ponad 8,453 miliona osób. Od początku 2012 centrum odwiedziło o 25 proc. więcej osób niż w tym samym okresie w 2011 roku i latach ubiegłych. Dziś tygodniowo galerię odwiedza średnio od 250-300 tys. osób. Zdaniem Marty Drzewieckiej liczby rosną, bo oferta centrum urosła.

– Wzrost rozpoczął się po rozbudowie zakończonej w październiku, kiedy to przybyło ponad 60 punktów handlowych, w większość z markami dostępnymi na Śląsku wyłącznie w Silesia City Center.  Ta liczba wciąż skacze, bo pojawiają się nowe punkty na pasażu z tzw. leasingu specjalnego. Wzrosła także liczba punktów usługowych, zwłaszcza z sektora zdrowia i urody, pojawiła się siłownia, gabinet stomatologiczny, a także nowe restauracje m.in. Jeff’s i Starbucks. Zadziałał także efekt nowości, co ciekawe utrzymujący się już 10 miesięcy i przynoszący wciąż nowe rekordy, zarówno w sprzedaży, jak również w liczbie klientów i to nie tylko z Polski, ale także z Czech, Niemiec i Słowacji – mówi Drzewiecka.

Wpływ na to może mieć także ogólna tendencja na rynku. Najważniejszy wskaźnik ruchu w polskich centrach handlowych FootFall Index od kilku miesięcy jest na plusie. W lipcu 2012 w porównaniu z lipcem 2011 zanotowano wzrost liczby odwiedzających polskie centra o 1,1 proc.

Właścicielem Silesia City Center jest Nowe Centrum sp. z o.o. należąca do Immofinanz Group.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016