Matras: przedstawiciele sieci księgarni na Shopping Center Forum 2012

Salon sieci Matras

Salon sieci Matras

Właściciel sieci księgarni Martas poszukuje lokali przy głównych ulicach miast oraz w centrach i galeriach handlowych. Sklepy sieci mają od 70 do 300 mkw. powierzchni handlowej. Inwestycje głównie realizowane są w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale spółka nie wyklucza również miast o niższej liczbie mieszkańców.

Elementem decydującym, jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest fakt oszacowania rentowności danej lokalizacji.

W planach firmy Matras na 2012 rok jest uruchomienie około 30 nowych księgarni. Do tej pory zostało otwartych kilkanaście z zaplanowanych ( m.in. w Galerii Malta w Poznaniu, CH Jantar w Słupsku, Galerii Jurajskiej w Częstochowie, Bonarka City Center w Krakowie).

Matras SA prowadzi sieć blisko 150 księgarni w Polsce. Podczas Shopping Center Forum&Trade Fair 2012 przedstawiciele spółki będą poszukiwać lokalizacji dla kilkunastu nowych księgarni, które firma zamierza otworzyć jeszcze w tym roku.

Firma Matras powstała 1989 roku i początkowo rozwijała sieć hurtowni z książkami. Proces przekształcenia firmy z dystrybutora hurtowego w detalicznego rozpoczęto w 1995 roku, wtedy też powstały pierwsze własne księgarnie.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016