Carrefour: firma rozważa ograniczenie ekspansji międzynarodowej

Carrefour może wycofać się z kilku krajów

Carrefour może wycofać się z kilku krajów

Francuska firma Carrefour posiadająca sieć hipermarketów i supermarketów będzie musiała pozyskać 3 mld euro, w celu sfinansowania planu ożywienia swej sieci europejskich hipermarketów generujących mniejsze zyski.

Aby zyskać potrzebny kapitał Carrefour może wycofać się z krajów o mniejszym znaczeniu strategicznym takich jak Polska, Turcja i Indonezja. Firma w czerwcu 2012 roku wycofała się już z Grecji. Informację tę za agencją Reuters podał portal Onet.pl. Carrefour odmawia komentarza w tej sprawie.

Nowy dyrektor generalny Georges Plassat ma przedstawić szczegółowy plan naprawy 30 sierpnia 2012. Znajdą się w nim wyniki firmy za pierwsze półrocze 2012 roku. Dyrektor będzie potrzebował trzech lat, by uzdrowić sytuację w koncernie – pisze Onet.pl. Plassat musi zmierzyć się między innymi ze spadkiem udziału firmy w rynku francuskim, gdzie odpowiada za 43 proc. sprzedaży, zmniejszeniem zadłużenia we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie udział Carrefour w rynku wynosi ok. 20 proc. Specjaliści przewidują, że nabywcami sklepów w Europie Wschodniej będą Tesco, Auchan i amerykański Wal-Mart.

Carrefour Polska należy w 100 proc. do Grupy Carrefour, francuskiej sieci hipermarketów i supermarketów, która jest numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Obecnie prezesem Carrefour Polska jest Jean Anthoine-Milhomme.

Od momentu założenia firma otworzyła w 33 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej ponad 9 700 sklepów, w których pracuje ponad 471 tys. pracowników. W 1969 roku uruchomiony został pierwszy sklep Carrefour poza granicami Francji, a w 1997 roku otwarto w Łodzi pierwszą placówkę sieci w Polsce.
 

Reklama

Galeria Jurajska