Schlecker: sieć drogerii zmieni nazwę na Dayli

Drogeria sieci Schlecker

Drogeria sieci Schlecker

Fundusz inwestycyjny TAP 09, który przejmuje w Austrii, Włoszech, Polsce, Luksemburgu oraz Belgii sklepy upadającej firmy Schlecker zamierza otwierać nowe lokale w galeriach handlowych. Nazwa sieci zostanie zmieniona na Dayli, a stare sklepy będą przebudowywane na markety, w których zwiększy się asortyment spożywczy. Planowane jest też poszerzenie zakresu usług dla klientów.

Pierwszy sklep z nowym logiem został zaprezentowany w Wiedniu w ubiegłym tygodniu – już wkrótce pojawią się one również w Polsce. Firma poszukuje obecnie powierzchni handlowych w kraju od 200 do 350 mkw. we wszystkich większych miastach oraz miejscowościach powyżej 7 tys. mieszkańców. Firma ma w planach nowe otwarcia drogerii zarówno przy głównych ulicach handlowych, jak i w galeriach handlowych.

Niemiecka sieć drogeryjna Schlecker po ogłoszeniu upadłości znalazła kupca na swoje placówki w Austrii i na rynkach powiązanych z austriackim oddziałem firmy. Jest nim fundusz private equity TAP 09. Zamierza on nabyć 1350 sklepów w Austrii, Włoszech, Polsce, Belgii i Luksemburgu. Sprzedaż artykułów spożywczych w sklepach Dayli będzie w nich generować do 8 proc. obrotu. W ofercie pozostaną artykuły drogeryjne, planowane jest wdrożenie nowych asortymentów, dodatkowych usług dla klientów.CEO firmy TAP 09 Rudolf Haberleitner zapowiedział, że do 2016 roku zamierza znacznie zwiększyć ilość sklepów w koncepcie Dayli oraz planuje dalszą ekspansję na nowych rynkach. Pierwsza drogeria Schlecker powstała w Polsce w 2004 roku w Pleszewie. Łącznie działa ponad 180 placówek na terenie całego kraju.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016