Restauracja Sphinx

Sfinks Polska, która zarządza restauracjami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło w I półroczu 2012 osiągnęła przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów na poziomie 83,6 mln. zł, co oznacza poprawę o 109 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Koszty własne sprzedaży osiągnęły poziom około 76,4 mln zł. Pozwoliło to na osiągnięcie przez Sfinks znaczącej poprawy na poziomie zysku brutto ze sprzedaży, który osiągnął poziom około 7,3 mln zł w stosunku do zysku na poziomie 3.5 mln zł w I półroczu 2011roku . Wynik ten uległ więc poprawie o 104 proc.

Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Przypomnijmy, w pierwszym półroczu 2012 roku pod szyldem Sphinx w Polsce powstało łącznie 7 nowych restauracji. Powstały one zarówno w dużych miastach, których mieszkańcy znają już sieć, jak również w mniejszych miejscowościach, gdzie Sphinx pojawił się po raz pierwszy. Ostatnio firma uruchomiła dwie restauracje w Zduńskiej Woli i w Książu Wielkim.