Sylwester Cacek, Sfinks: plany rozwoju sieci restauracji

Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

– Patrząc na wyniki finansowe sieci wyraźnie widać pozytywne trendy i systematycznie rosnącą efektywność. Tylko w tym półroczu zysk brutto ze sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc. Biznes restauracyjny, czyli nasz fundament, ma się więc coraz lepiej– mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Niestety dobre wyniki sieci są tłumione przez obciążenia wynikające z obsługi kredytów bankowych zaciągniętych przed laty. Dlatego też będziemy dążyli do tego, by rozwiązać problem zadłużenia w sposób definitywny i mamy nadzieję, że uda się znaleźć płaszczyznę porozumienia z bankami. Tym bardziej, że korzyści z dalszej poprawy sytuacji i rozwoju grupy są w interesie wszystkich stronPlany rozwoju sieci Sfinks Polska na ten rok zakładają otwarcie podobnej liczby restauracji jak w 2011 roku., kiedy uruchomiono 15 nowych lokali. Jak dotąd w 2012 roku do sieci dołączyło 7 nowo otwartych restauracji Sphinx. Aktualnie w fazie realizacji inwestycji znajdują się 3 kolejne lokale, wśród których jest także restauracja sieci Chłopskie Jadło- podkreśla Sylwester Cacek.

Wszystkie nowo uruchomione restauracje prowadzone są w systemie franczyzowym i w przyszłości kolejne otwarcia również mają bazować głównie na franczyzie. Sfinks od dłuższego czasu systematycznie wprowadza zmiany w strukturze modelu zarządzania restauracjami. W rezultacie w połowie tego roku Sfinks zarządzał na terenie Polski 58 restauracjami franczyzowymi i 52 restauracjami własnymi, w tym 40 zarządzanymi w modelu operatorskim.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016