Bogacki, Prezes Zarządu Solar Company SA

– Planujemy dalszy rozwój sieci sprzedaży. Jeszcze w tym roku zamierzamy otworzyć kolejny sklep własny w Polsce. Natomiast do końca pierwszego półrocza 2013 roku sieć sprzedaży Solar powiększy swoją liczbę o 14 sklepów franczyzowych i 4 sklepy partnerskie zagranicą – powiedział Stanisław Bogacki, Prezes Zarządu Solar Company SA.

Przedstawiciele firmy sa uczestnikami Shopping Center Forum &Trade Fair 2012. Wiecej o najemcach obecnych na Forum można przeczytać na stronie www.scf2012.retailnet.pl.

– Pierwsze półrocze tego roku, a szczególnie koniec tego półrocza, było trudnym okresem dla branży. Zaobserwowaliśmy spadek liczby klientów w naszych salonach, którzy częściej wybierali emocje sportowe związane z EURO 2012, niż zakupy w centrach handlowych. W celu przyciągnięcia klientów do swoich sklepów, nasi konkurenci wcześniej niż w poprzednich latach zdecydowali się na rozpoczęcie akcji wyprzedażowych. W efekcie my również wcześniej niż zwykle rozpoczęliśmy letnie wyprzedaże, co nie pozostało bez wpływy na nasze wyniki finansowe. Odnotowaliśmy spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku na poziomie przychodów i zysków, jednak udało nam się osiągnąć wzrost rentowności brutto na sprzedaży do 75 proc. oraz wysoką rentowność netto na poziomie blisko 18 proc. – dodał Stanisław Bogacki.

Solar Company S.A., jedna z wiodących i jednocześnie najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym, wypracowała w I półroczu 2012 roku przychody na poziomie 72,3 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł w I półroczu tego roku 18,4 mln zł, natomiast zysk netto blisko 13 mln zł.

Spółka Solar działa od 1989 roku. Firma jest właścicielem odzieżowej marki Solar skierowanej do kobiet. Grup rozwija sieć sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obecnie sieć ma łacznie 236 placówek (sieć sprzedaży Grupy w Polsce obejmuje 196 punktów handlowych, składającą się z 74 sklepów własnych (w tym 8 sklepów typu outlet), 8 sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich). Od kilku lat Grupa jest również obecna na rynkach zagranicznych poprzez sieć sklepów partnerskich i franczyzowych, która obejmuje obecnie 38 sklepów (31 partnerskich oraz 7 franczyzowych) zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii,  Rosji, Ukrainie i Białorusi.