AmRest: plany ekspansji sieci restauracji

Sieć KFC

Sieć KFC

Wzrost sprzedaży restauracji należących do spółki AmRest w Europie Środkowo-Wschodniej powodowany jest bardzo szybkim tempem otwarć (68 nowych restauracji w ciągu ostatnich 12 miesięcy) i pozytywnymi trendami w sprzedaży restauracji porównywalnych, które kształtują się na poziomach 3-5 proc.

Sprzedaż Grupy AmRest w pierwszym półroczu 2012 roku wyniosła 1 113 mln zł. Stanowiło to wzrost o prawie 42 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011. Sprzedaż w drugim kwartale 2012 roku wyniosła 568 mln zł, był to wzrost o 27 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W walutach lokalnych sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o ok. 24 proc.

Sprzedaż wygenerowana w pierwszym półroczu 2012 przez restauracje La Tagliatella i hiszpańskie KFC wyniosła 258 mln zł w porównaniu do 74 mln zł w pierwszej połowie roku 2011. Duży wzrost wynika przede wszystkim z niepełnej, 2 miesięcznej, konsolidacji przejętego w ubiegłym roku biznesu. W drugim kwartale sprzedaż restauracji w Europie Zachodniej wyniosła 129 mln zł, co stanowiło wzrost o 74 proc. w roku ubiegłym. Sprzedaż wyrażona w euro wzrosła o ok 63 proc. – czytamy w komunikacie spółki.

Analizując pozostałe rynki należy zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką dynamikę sprzedaży restauracji rosyjskich, których przychody w pierwszej połowie 2012 wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem o prawie 50 proc. do 147 mln zł. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosła w badanym okresie o ponad 15 proc. z 613 mln zł do 708 mln zł.

W drugim kwartale 2012 przychody rynku rosyjskiego wzrosły do 80 mln zł, czyli o 52 proc. a przychody restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosły 359 mln zł, wzrastając w porównaniu z ubiegłym rokiem o ponad 12 proc.. Dynamika sprzedaży wygenerowanej na obydwu rynkach w drugim kwartale wyniosła 18 proc.. W walutach lokalnych przychody dywizji rosyjskiej i Europie Środkowo-Wschodniej wzrosły o ok 16 proc.

AmRest Holdings SE (AmRest) zarządza 5 markami restauracyjnymi w 9 krajach Europy. Na koniec sierpnia 2012 firma prowadzi 719 restauracji w dwóch sektorach restauracyjnych: Quick Service Restaurants (QSR), restauracje szybkiej obsługi – KFC, Burger King, Starbucks i oraz Casual Dining Restaurants (CDR), restauracje z pełną obsługą kelnerską – La Tagliatella i Pizza Hut.
W planach spółki jest rozwój głównie sieci KFC, Burger King i Starbucks.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska