Socjomania.pl: zwiększanie aktywności wokół marki w mediach społecznościowych

Media społecznościowe wspierają sprzedaż

Media społecznościowe wspierają sprzedaż

Social Media pozwalają na szybkie pozyskiwanie aktualnych informacji zwrotnych o miejscach i wydarzeniach w przestrzeni handlowej. Coraz częściej skutecznie zachęca się tą drogą klientów do odwiedzenia centrum handlowego czy galerii.

Statystycznie klienci za pośrednictwem Internetu kupują jedną rzecz, a w sklepie około 3. Nadal więc wyzwaniem dla wielu sieci handlowych jest przyciągnięcie klienta do sklepu i stworzenie w nim pozytywnych wrażeń sprzyjających zakupom. Internet i social media jako główne kanały informacji w dzisiejszych czasach są w tym przypadku efektywnym wsparciem.

Budowaniu aktywnej społeczności wokół marki dobrze służy wykorzystywanie social media do dystrybucji informacji handlowych: ofert promocyjnych, zniżek, rabatów i podążanie za trendami (geolokalizacja, mobile). W tym przypadku działa efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). W porównaniu do światowych statystyk (60 proc. centrów handlowych prowadzi komunikację w social media z czego 95 proc.wybrało Facebook) wiele polskich centrów handlowych wciąż jeszcze nie jest aktywnych na Facebooku. Dotyczy to także licznych dużych centrów (z rankingu centrów handlowych Newsweeka).

Jednak badania pokazują, że wiele osób nie widzi potrzeby obserwowania profili społecznościowych centrów handlowych oraz co za tym idzie angażowania się w interakcje, głównie ze względu na rodzaj i jakość informacji przez nie publikowanych. Z racji, że galeria handlowa to nie konkretna marka około 10 proc. osób nawet nie pomyślało o tym, aby wyszukać informacji na ten temat w social media.

Stopień zaangażowania na niektórych kanałach – ze względu na rozwój świadomości użytkowników internetu mimo wszystko stale rośnie. Podmioty prowadzące komunikację dzięki social media coraz częściej wygrywają w walce o przyciągnięcie uwagi klienta.

Socjomania.pl proponuje specjalnie przygotowane warsztaty dla branży centrów handlowych i sklepów branżowych, skierowane głównie do:  dyrektorów i managerów marketingu centrów handlowych i sklepów, właścicieli centrów handlowych oraz specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing w branży.

Szkolenie ma na celu przekazanie informacji jak wykorzystać skuteczne mechanizmy kreowania marki centrów handlowych w social media za pomocą świadomych działań.

Pełen program warsztatów można znaleźć tutaj: http://socjomania.pl/social-media-dla-centrow-handlowych-i-sklepow-branzowych

Formularz (zakładka na dole strony): http://socjomania.pl/social-media-dla-centrow-handlowych-i-sklepow-branzowych

Z hasłem Retailnet.pl przy rejestracji 15% zniżki!

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016