Philips: technologia LED na Shopping Center Forum

Technologia oświetlenia typu LED

Technologia oświetlenia typu LED

Przykładem udanego zastosowania technologii oświetlenia przez firmę Philips jest projekt oświetleniowy w nowym sklepie ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych Piotr i Paweł, otwartym w Józefosławiu koło Warszawy.

Zadaniem firmy Philips było przygotowanie systemu oświetlenia mebli chłodniczych, począwszy od projektu, poprzez realizację, skończywszy na współpracy po wdrożeniu. Najważniejszym oczekiwaniem było zastosowanie energooszczędnych rozwiązań, które będą stanowiły spójną część całego oświetlenia sklepu. Uzyskany efekt miał zapewnić oświetlenie towarów w meblach chłodniczych, tworząc miękkie, ciepłe i komfortowe wrażenie, przyjazne dla klientów odwiedzających supermarket. Ponadto inwestor oczekiwał, aby okres zwrotu inwestycji nie przekraczał 3 lat.

Philips poprowadził całe przedsięwzięcie kompleksowo, ściśle współpracując z inwestorem. Firma zaprojektowała rozwiązania, przeprowadziła analizę opłacalności, dostarczyła i zainstalowała produkty, koordynując wszystkie etapy projektu. Specjaliści Philips zdecydowali wykorzystać w projekcie najnowsze oświetlenie Affinium LED, jeden z najważniejszych „zielonych produktów” w ofercie firmy, przeznaczone do oświetlania mebli chłodniczych. Rozwiązanie to gwarantowało znaczną oszczędność energii, przy jednoczesnej równomiernej dystrybucji światła. W efekcie, możliwe było zredukowanie zużycia energii nawet o 70 proc. Nowy produkt zastąpił dotychczas używane w sieci świetlówki liniowe i przez najbliższych 10 lat (na tyle bowiem szacowany jest czas eksploatacji tego rodzaju oświetlenia) powinien oświetlać supermarket w Józefosławiu.

Nowe oświetlenie LED zainstalowane w supermarkecie Piotr i Paweł pozwoliło na lepszą prezentację i ekspozycję towarów w lodówkach. Ponadto zmniejszono wydzielane ciepło, które powstaje przy oświetlaniu żywności, co ma wpływ na większą trwałość produktów.

Oprócz wymiernych korzyści, udało się uzyskać bardzo dobry efekt wizualny, który jest spójny z całą koncepcją oświetlenia sklepu oraz filozofią sieci. Bliska współpraca z inwestorem oraz skuteczna komunikacja, pozwoliły na precyzyjne dopasowanie rozwiązań do zakładanych oczekiwań. Nowe oświetlenie ułatwia korzystny merchandising towarów w meblach chłodniczych, przy niższych kosztach operacyjnych.

Realizacja oświetlenia LED-owego w podwarszawskim supermarkecie sieci Piotr i Paweł jest najlepszym dowodem, że zastosowanie nowoczesnej technologii pozwala łączyć wysoką jakość i znakomite efekty wizualne z realnymi oszczędnościami wynikającymi z ograniczenia zużycia energii, potrzebnej do chłodzenia produktów spożywczych.

Spotkanie z przedstawicielami firmy Philips podczas Shopping Center Forum można umówić na stronie http://scf2012.retailnet.pl/wystawcy/ .
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016