Shopping Center Forum: pozwolenie na budowę CHR Łacina

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Łacina

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Łacina

Apsys Polska zawarła z Urzędem Miasta Poznania umowę dotyczącą wymiany gruntów pod budowę centrum handlowo-rozrywkowego Łacina. Na mocy porozumienia spółka weszła w posiadanie terenów niezbędnych do rozpoczęcia prac nad inwestycją. Firma uzyskała także ostateczne pozwolenie na budowę jednego z największych i najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce.

– Centrum Łacina będzie największym miejscem przeznaczonym zakupom w Poznaniu, jak również w całej Wielkopolsce. Łacina to centrum handlowo-rozrywkowe nowej generacji, które będzie wyróżniać się architekturą, ekologicznymi rozwiązaniami i dostępem nowych technologii zakupowych. Pozwolą one naszym klientom na doświadczenie nowej jakości zakupów mówi Fabrice Bansay, Prezes Zarządu Apsys Polska.

– Łacina zapewni, dzięki 3 najemcom głównym, 40 lokalom o średniej i wielkiej powierzchni, 230 butikom oraz 30 restauracjom i kawiarniom, jedną z największych ofert handlowych w Polsce. Będzie miejscem, gdzie Wielkopolanie będą mogli nie tylko zrobić kompleksowe zakupy w wyjątkowej i innowacyjnej przestrzeni z użyciem nowych technologii, ale też spotkać się z przyjaciółmi i uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych.

– W budowę centrum zaangażowanych zostanie ponad 3 tys.. pracowników. Z kolei już po otwarciu obiektu zatrudnionych w nim będzie aż 3,5 tys. poznaniaków. Budowa Łaciny jest ściśle związana z koncepcją urbanizacji dzielnicy Rataje, zainicjowanej jeszcze w latach sześćdziesiątych. Warto podkreślić, że projekt zakłada również rozbudowę układu komunikacyjnego związanego z powstaniem centrum, co wpłynie na atrakcyjność tego rejonu dla innych potencjalnych inwestorów – dodaje Fabrice Bansay.

Łacina – wielofunkcyjne centrum handlowe nowej generacji – będzie jedynym regionalnym centrum handlowym w województwie wielkopolskim. Obiekt powstanie niemal w samym sercu Poznania, tuż przy Rondzie Rataje i połączy Stare Miasto z jedną z kluczowych dzielnic miasta – Ratajami. Miejsce to jest także istotne ze względów komunikacyjnych – stanowi punkt przesiadkowy transportu miejskiego, podmiejskiego i części połączeń krajowych. Wartość całkowita inwestycji, której oddanie do użytku planowane jest na koniec 2014 roku, to 350 milionów euro.

Łacina stanowić będzie przykład śródmiejskiego centrum handlowo-rozrywkowego na europejskim poziomie, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura. Obiekt został zaprojektowany przez światowej klasy projektantów z pracowni architektonicznej RTKL, znanej z realizacji takich projektów jak Arkadia w Warszawie, Metropolis w Moskwie czy też Westfield w San Francisco.  Na 98 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej obiekt pomieści 3 najemców głównych, blisko 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni, 230 butików oraz ponad 40 restauracji i kawiarni. Jako jedyne centrum w Poznaniu skupi w jednym miejscu tak wielkich operatorów jak Carrefour, Leroy Merlin czy Van Graff. Na terenie inwestycji powstanie także kino sieci Multikino z 9 salami oraz centrum rozrywki rodzinnej, oferujące atrakcje dla najmłodszych. Przed lokalem Carrefour zlokalizowana zostanie strefa usługowa, a z kolei w pobliżu lokalu Leroy Merlin – strefa poświęcona wystrojowi wnętrz. Na parterze umiejscowione zostaną lokale firm z branży sportowej, obuwniczej, bieliźnianej oraz sklepy z akcesoriami. Na zewnątrz budynku pojawią się punkty restauracyjne wraz z ogródkami zimowymi i letnimi. Moda znajdzie się na pierwszym piętrze (z wyjątkiem lokali zajmujących dwa piętra). Na drugim piętrze zlokalizowany zostanie fitness klub z basenem oraz sauną. Odwiedzający kompleks będą mogli skorzystać także z bezpłatnego parkingu na 3 300 miejsc.

Kompleks Łacina pretenduje do miana nowego – po łódzkiej Manufakturze otwartej w 2006 roku i odwiedzanej przez blisko 20 mln klientów rocznie – flagowego projektu Apsys w Polsce. Ze względu na skalę przedsięwzięcia, różnorodność najemców, jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań architektonicznych, obiekt stanie się przykładem centrum nowej generacji na skalę nie tylko Poznania i Wielkopolski, ale również całego kraju. Łacina wyróżniać będzie się przeszkoloną fasadą, przestronnymi wnętrzami oraz imponującą Aleją Mody z pierwszymi w Polsce witrynami sklepowymi o niestandardowej wysokości 8 metrów. Zewnętrzna przestrzeń kompleksu zostanie otoczona tarasami i balkonami restauracyjnymi z widokiem na fontanny i amfiteatr, w którym będą odbywać się liczne wydarzenia kulturalne i artystyczne. Elementy te wpłyną na miejski charakter Łaciny, która stanie się miejscem spotkań poznaniaków i gości odwiedzających stolicę Wielkopolski.

O niekonwencjonalnym podejściu Apsys Polska do poznańskiej inwestycji świadczy także położenie szczególnego nacisku na ekologię, co bezpośrednio przełoży się na późniejsze korzyści związane nie tylko z redukcją kosztów eksploatacji, ale także na zdrowsze i bardziej przyjazne środowisko pracy. Wysoki standard budynku potwierdzony zostanie prestiżowym certyfikatem zrównoważonego budownictwa BREEAM (ocena bardzo dobry), o który dla CH Łacina ubiega się jego inwestor.

Apsys Polska jest także prekursorem nowych trendów w zakresie funkcjonowania polskich centrów handlowych. Wyjątkowość poznańskiego kompleksu polega na świadczeniu unikalnych usług dla klientów oraz zastosowaniu w nim nowych technologii. Wprowadzone rozwiązania nie tylko usprawnią dokonywanie zakupów i komunikację pomiędzy najemcami a klientami, ale przede wszystkim sprawią, że robienie zakupów stanie się całkowicie nowym doświadczeniem.

Projekt bogaty w multimedialne i oddziaływujące na zmysły elementy będzie miejscem stworzonym do odkryć. Usługi i nowe technologie zaprojektowane z myślą o komforcie odwiedzających: personel pomocniczy i parkujący, dostawa zakupionych towarów, usługi pralnicze, szewskie, domowe posiłki, opieka nad dziećmi, strefa zabaw dla dzieci, strefa wypoczynkowa, zakupy z osobistym stylistą, system zarządzania ruchem kołowym (inteligentny parking z technologią określania pozycji), spersonalizowane cyfrowe zakupy poprzez aplikację, stronę internetową, media społecznościowe, cyfrowe mapy, panele dotykowe oraz cyfrowe ekrany, sprzęt Wifi, internetowy konsultant, technologie ułatwiające określenie pozycji.

Apsys zaprezentuje Centrum Handlowo-Rozrywkowe Łacina podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2012.

Więcej informacji o forum na stronie http://scf2012.retailnet.pl/.

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016