Shopping Center Forum: Siemacha umożliwia rozwój talentów dzieci i młodzieży

Wręczenie Social Responsibility Award

Wręczenie Social Responsibility Award

Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holdings podczas jednej z debat poświęconej roli centrum handlowego w kształtowaniu społecznej przestrzeni miast zachęcał do łączenia działalności handlowej z działalnością społeczną. 

– Długo zastanawiałem się jaką rolę społeczną powinien odgrywać największy obiekt w regionie. Doszliśmy do wniosku z księdzem Andrzejem Augustyńskim (dyrektor generalny Stowarzyszenia Siemacha przyp. red.) i współtwórcami Siemachy, że żeby taki obiekt odniósł sukces  na rynku, który nie jest bardzo głęboki, musi być znakomicie zintegrowany ze społecznością. Taka była moja strona, jako przedsiębiorcy – mówił na SCF&TF 2012 Rafał Sonik.

– Natomiast od strony organizacji społecznej lokalizacja „w” lub „przy” galerii handlowej była wynikiem obserwacji ewolucji naszego społeczeństwa. Znamy różne zjawiska społeczne, które mają miejsce w galeriach. Niektóre są w nich pokazywane w filmach – niestety nie są one dobre. Natomiast Siemacha jest organizacją, która nie tylko poznała i opracowała model wychowania rówieśniczego, ale przede wszystkim poprzez wiele lat odczytywania potrzeb dzieci i młodzieży wypracowała model dobrowolnego uczestnictwa w czymś, co dla dzieci jest fascynujące. Co daje im możliwość rozwoju ich talentów. Współpracuję z Siemachą od prawie 19 lat i muszę przyznać, że jednym z największych sukcesów Gemini Park jest właśnie to, że mamy około 1500 dzieci, które przenoszą dobre zdanie o Siemasze i galerii na swoich rówieśników, rodziny i znajomych. Odwiedzalność Gemini Park wciąż rośnie. Obiekt przyjął się tak dobrze dzięki obecności Siemachy.

Zdaniem Rafała Sonika podopieczni organizacji społecznej działającej w obiekcie handlowym lub w jego bliskim sąsiedztwie to potencjalni przyszli klienci, a także lojalni pracownicy. 

Podczas Shopping Center Forum 2012 Gemini Holdings zostało uhonorowane nagrodą Social Responsibility Award za wsparcie rozwoju projektu społecznego Siemacha. Redakcje miesięcznika Shopping Center Poland oraz portalu Retailnet.pl, przyznały ją za działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w roku 2012.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016