Aleksander Walczak, Dekada Realty: plany budowy convenience shopping centers

Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty

Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty

– Obecnie mamy zakupione działki dla siedmiu projektów handlowych. Niektóre z nich są na etapie projektowania, bądź uzyskiwania pozwoleń na budowę. Najwięcej gruntów posiadamy w Polsce centralnej i południowej, natomiast na północy m.in. w Malborku i Rypinie – mówi redakcji Retailnet.pl Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

– Poza sześcioma obiektami handlowymi, które już zostały oddane do użytku, planujemy otworzyć trzy w 2013 roku i kolejne trzy w 2014. Uważam, że dzisiejszych realiach uda nam się uruchomić około 20 obiektów. Niewykluczany większej ilości, jednak uzależnione jest to od aktywności konkurencji 

– Poświęciłem trochę czasu żeby ugruntować odpowiednie nazewnictwo dla  naszych projektów handlowych. My budujemy obiekty typu convenience shopping center, a nie parki handlowe, czy retail parki. Realizujemy strip-malle, czyli jednopoziomowe galerie w kształcie paska. Jest to szczegół, który często wprowadza w błąd i może zakłócić relacje między wynajmującymi, a najemcami.  Wrześniowe Shopping Center Forum 2012 pozwoliły wyjaśnić i kształtować prawidłowe nazewnictwo dla tych obiektów handlowych- podkreślił Aleksander Walczak.

– Podczas forum przeprowadziliśmy dużo rozmów. Narodziło się parę ciekawych pomysłów i koncepcji  na zagospodarowanie niektórych powierzchni. Dużą zaletą SCF&TF 2012 było to, że w wielu rozmowach mógł wziąć udział nasz agent wynajmujący, także osoby z zarządu spółki najmującej, czy inwestora obiektu – dodał Aleksander Walczak.

Dekada to sieć galerii i centrów handlowych typu convenience. Na rynku polskim marka obecna jest od 2009 roku. Do Grupy Dekada należą centra już otwarte w takich miastach jak: Sieradz, Skierniewice, Myślenice, Żyrardów, Olsztyn i Krakowie. W najbliższej przyszłości uruchomione zostaną także obiekty w  Malborku, Rypinie i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska