Neinver: w Polsce będzie przybywać outletów

Wizualizacja Factory Annopol

Wizualizacja Factory Annopol

Mija 10 lat od czasu powstania na polskim rynku pierwszego centrum handlowego typu outlet. O tym jakie są perspektywy rozwoju tego typu obiektów i jak na przestrzeni dekady rozwijał się format mówiła podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2012 Agata Brzezińska, Country Manager Neinver Polska.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 7 centrów outletowych, które na ponad 116 tys. mkw. skupiają ofertę około 700 sklepów. Głównymi graczami w tym segmencie rynku centrów handlowych są centra Factory należące do Neinver Polska oraz centra Fashion House, których właścicielem jest Peakside Polonia Management.

– Jeszcze w tym roku pojawią się nowi gracze na rynku. Do otwarcia przygotowywany jest Ptak Outlet w Rzgowie koło Łodzi oraz Outlet Park Szczecin. W 2013 roku z kolei planowane jest otwarcie Factory Warszawa Annopol, pierwszego po prawobrzeżnej stronie Warszawy centrum wyprzedażowego – budowanego przez Neinver Polska – zapowiada Agata Brzezińska, Country Manager Neinver Polska.

Zadaniem Brzezińskiej w Polsce jest miejsce na nowe obiekty tego typu. – Outlety są cenione przede wszystkim za różnorodność marek zebranych w jednym miejscu i za niskie ceny. Oferta jest na tyle atrakcyjna, że na swój debiut w outletach decyduje się coraz więcej najemców. Wśród wybranych premier w centrach outlet są takie marki jak Pepe Jeans, Desigual czy Asics – dodaje Brzezińska.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Neinver Polska przez Cushman&Wakefield wynika, że najczęstszymi najemcami występującymi w outletach są Adidas, Nike, Reebok, Puma, Lee Wrangler, Lee Cooper, Levi’s, Big Star, Grupa LPP, Atlantic, Bytom oraz Vistula&Wólczanka.

Podczas Shopping Center Forum&Trade Fair 2012 poruszono także kwestie związane z ewolucją formatu outletów w Polsce. W 2002 roku, kiedy oddano do użytku pierwsze centrum outletowe – Factory Warszawa w dzielnicy Ursus wybudowane przez spółkę Neinver, centrum outletowe pełniło funkcję sklepów fabrycznych. Z biegiem czasu i wraz z powstawaniem nowych outletów ich funkcja się zmieniała. Centra zaczęły nie tylko zmieniać się pod względem architektonicznym, ale także zapewniać ofertę komplementarną i rozwijać strefę rozrywkową. Powstały też kompleksy handlowe łączące funkcje outletu z parkiem handlowym czego przykładem jest Futura Park we Wrocławiu i w Krakowie.

 

Reklama

Galeria Jurajska