Salon sieci Bershka

Przychody netto hiszpańskiej grupy odzieżowej Inditex wzrosły w pierwszej połowie roku rozliczeniowego o 17 proc. przekraczając 7 mld euro. W tym czasie grupa otworzyła 166 sklepów na 39 rynkach, uzyskując łącznie 5693 sklepy w 85 krajach.

W Polsce Inditex ma blisko 200 salonów sprzedaży. Tylko w pierwszej połowie 2012 roku spółka otworzyła w Polsce 14 nowych sklepów. Inditex otworzył po jednym salonie marki Zara oraz  Pull&Bear po dwa Massimo Dutti, Zara Home oraz Oysho oraz  po trzy Stradivarius i Bershka.

Od 1 lutego do 31 lipiec 2012 zysk netto Inditexu wzrósł o 32 proc., wynosząc 944 miliony euro.
Poza nowymi otwarciami w tym okresie Inditex nadał nowy wizerunek salonowi Zara przy Piątej Alei w Nowym Jorku, który potem został przeniesiony do innych miast. Marka Stradivarius została wprowadzona do Meksyku, w ten sposób stała się obecna na 50 rynkach.

Sieć Zara wprowadziła na rynek swoją sprzedaż on-line w Chinach. Massimo Dutti i Zara Home rozpoczną niebawem sprzedaż on-line w USA.

Hiszpańska grupa odzieżowa Inditex jest właścicielem sieci takich sklepów jak: Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho. Flagową marką firmy jest Zara. Firma prowadzi sprzedaż internetową produktów swoich najważniejszych marek. Założycielem grupy jest Amancio Ortega.