Salon sieci H&M

Całkowita sprzedaż grupy H&M w walutach miejscowych, z wliczeniem podatku VAT wzrosła w sierpniu 2012 roku o 6 procent w stosunku do takiego samego miesiąca w roku ubiegłym. Sprzedaż w porównywalnych jednostkach zmniejszyła się jednak o 4 procent.

Wynik sprzedaży objął porównywalne sklepy i kraje prowadzące sprzedaż on-line, które działały co najmniej jeden rok podatkowy. Na negatywną sprzedaż zdaniem firmy H&M wpłynęła głównie ekstremalna fala upałów w Europie.

W  okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia, sprzedaże H&M w wliczeniem VAT wzrosła o 10 procent w walutach miejscowych w porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2011. Sprzedaż w porównywalnych jednostkach były niezmienione. Na niezadowalające zyski zdaniem firmy miał też wpływ zrost wartości korony szwedzkiej w stosunku do euro. 

Grupa H&M planuje otworzyć łącznie około 275 nowych sklepów w 2012 roku. Firma kontynuuje otwieranie nowych sklepów na wszystkich rynkach, na których jest obecna, a także na pięciu nowych: Bułgarii, Meksyku, Łotwie, Malezji i Tajlandii. Oprócz nowych rynków marka planuje debiut w kolejnych krajach.