Lars Larsen, założyciel i właściciel Jysk

Jysk, międzynarodowa sieć handlowa, która sprzedaje produkty typu wszystko dla domu otworzyła swój dwutysięczny sklep. Obecnie firma posiada swoje salony w ponad 30 krajach świata. Tygodniowo otwierane są po 2- 3 nowe salony. Dwutysięczny salon uruchomiono w Norwegii w mieście Leknes.

W 2005 zarząd sieci Jysk świętował otwarcie swojego tysięcznego sklepu. W ciągu siedmiu lat spółce udało się podwoić liczbę sklepów na całym świecie.

– Jestem dumny, że udało się nam osiągnąć ten cel. Jysk ciągle się rozwija, a ten rozwój przebiega w duchu zdrowej biznesowej rywalizacji. Szczególnie intensywnym okresem rozwoju były ostatnie lata. Naszym kolejnym celem jest otwarcie 4000 sklepu w przeciągu 10-15 lat. To ambitne wyzwanie, ale dobrze jest stawiać sobie wysokie cele – powiedział Lars Larsen, założyciel i właściciel Jysk.

Lars Larsen otworzył swój pierwszy sklep w 1979 roku w Danii. Dzisiaj grupa Jysk zatrudnia ponad 17 tys. pracowników. – Nasza siła to dostępność i obecność. Dotyczy to zarówno zakresu różnorodnych produktów w naszej ofercie, jak również lokalizacji naszych sklepów. Nieważne czy mieszkasz w wielkim czy małym mieście gdziekolwiek na świecie – zawsze łatwo do nas trafić – dodaje Lars Larsen.

Roczny obrót grupy wynosi około 2,5 miliardów euro. W Polsce Jysk posiada ponad 140 sklepów. Firma otwiera salony w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Optymalną wielkością dla działalności Jysk jest powierzchnia około 1.100 mkw., w tym sala sprzedaży musi mieć nie mniej niż 750 mkw., magazyn około 200 mkw., a zaplecze sanitarno-biurowe ok. 50 mkw.