Ranking centrów handlowych: sukces dzięki współpracy z najemcami

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Według najnowszych badań GUS bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obniżył się o kolejne punkty procentowe w stosunku do sierpnia 2012 roku i ukształtował się na poziomie -31,6. Pomimo pogorszenia nastrojów konsumenckich, na rynku istnieją obiekty handlowe które odnoszą  sukces.

Podczas Shopping Center Forum 2012 opublikowane zostały wynik rankingu najlepszych, w ocenie najemców polskich centrów handlowych. Wyróżnone obiekty nie tylko osiagają zyski, ale też pozwalaja osiągnąć sukces działajacym w nich najemcom.

– Przepisem na sukces jest właściwa komercjalizacja w połączeniu z długofalową strategią rozwoju obiektu. Zbyt często deweloperzy i inwestorzy zapominają o tym, że galerie są budowane dla klientów, nie dla najemców. A najemcy zapominają, że od przyrostu powierzchni handlowej nie przyrasta klientów, natomiast rosną koszty utrzymania lokali komentuje Anna Klinowska z Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Stowarzyszenie, dla najemców małych centrów handlowych najistotniejsze jest zarządzanie obiektem, do którego zaliczane są przede wszystkim: poziom wysokości czynszu w stosunku do cen na rynku lokalnym, adekwatność kosztów wspólnych do jakości świadczonych usług, rzetelność i terminowość rozliczania, kontakty z najemcami oraz zarządzanie kryzysowe. Do innych obszarów przykładają z kolei uwagę najemcy większych galerii, dla których bardziej liczy się komercjalizacja, czyli atrakcyjny mix najemców, poziom wynajęcia powierzchni handlowej oraz atrakcyjność i dopasowanie oferty centrum do rynku lokalnego oraz marketing – dbałość o wizerunek najemców, aktywność marketingowa na rynku lokalnym oraz otwartość centrum na aktywny marketing najemców. 

– Na rynku centrów handlowych nasila się konkurencja. Wygranymi są w niej te obiekty,  których zarządcy i właściciele konsekwentnie realizują strategie zapewniające  im pozycje  na rynkach lokalnych i regionalnych. Istotna dla budowy ich wartości jest współpraca, także poprzez skuteczną komunikację z najemcami- mówi Zofia Morbiato z PSNPH. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016