Patrycja Dzikowska, Jones Lang LaSalle: odchylenia wskaźnika footfall

Footfall Index Polska

Footfall Index Polska

Footfall Index Polska przez całe wakacje utrzymywał się na niskim poziomie. Co roku gwałtowny wzrost liczby klientów odwiedzających centra handlowe następuje w październiku. Zdaniem Patrycji Dzikowskiej, associate director w dziale badań i doradztwa Jones Lang LaSalle, spowodowane jest to rozpoczęciem roku akademickiego.

W lecie Polacy znacznie rzadziej odwiedzają centra handlowe. W tym roku kupujących w czasie wakacji było jeszcze mniej.

– Obserwując statystyki odwiedzalności badanych centrów handlowych przez klientów, wyraźne odchylenie od corocznych trendów przyniósł czerwiec, czyli okres, kiedy odbywało się Euro 2012, a Polacy wybrali oglądanie meczów w domu, restauracji czy strefach kibica zamiast spędzania czasu w centrach handlowych – mówi Patrycja Dzikowska.

– W okresie wakacji straty te zostały częściowo zniwelowane i dane skumulowane od początku roku wykazują lekki wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wraz z początkiem roku akademickiego spodziewany jest silny wzrost liczby odwiedzających centra handlowe. To czas, kiedy studenci wracają z wakacji i chętnie odwiedzają centra handlowe sprawdzając nowe kolekcje w sklepach.

Wskaźnik Footfall badany jest przez spółkę Experian plc, która monitoruje ruch klientów w centrach handlowych. Swoje systemy badawcze firma zainstalowała w 41 krajach w których przygotowuje systematyczne raporty. Badania Experian plc prowadzi w blisko 900 obiektach handlowych na całym świecie.

Reklama

Galeria Jurajska