Marcin Powierza

– Naszym zdaniem najbardziej optymalne jest oświetlenie punktowe podkreślające produkt, istotna jest również barwa światła, jeżeli projektujemy na przykład kawiarnię, światło powinno być ciepłe, o żółtej przyjaznej barwie – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Forbis Group projektuje wnętrza sklepów, prowadzi prace budowlane oraz  aranżuje ekspozycję. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble własnej produkcji,

Przy projektowaniu wnętrza salonu- podkreśla Marcin Powierza- istotne jest, by klient zwrócił uwagę na wyeksponowane produkty i nie przechodził obok nich obojętnie. Przy aranżacji niezwykle istotne jest światło.

– Podczas powstawania projektu wnętrza dbamy, aby osoby zajmujące się visual merchandising’iem kreatywnie zaplanowały ekspozycję produktów, na przykład planujemy, w których miejscach zostaną wyeksponowane manekiny. Te miejsca są intensywniej oświetlane, często zdarza się, że obniżony zostaje sufit, aby światło, które na nie pada było intensywniejsze. Dodatkowo, ekspozycje mogą stać na podwyższeniu, aby zwrócić uwagę klienta na flagowe produkty marki lub grupy produktów, które prezentują trendy sezonu – dodaje Marcin Powierza.