UDNK: hotel w centrum handlowym powinien mieć światową markę

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Podczas panelu dyskusyjnego zorganizowanego przez Unię Deweloperów Nieruchomości Komercyjnych w Warszawie rozmawiano na temat nowego trendu na rynku retail, jakim są otwarcia hoteli w centrach handlowych.

-Sytuacja finansowa w Polsce i na świecie sprawia, że coraz trudniej jest uzyskać finansowanie na projekty hotelowe, które nie mają marki– mówi Andrzej Wójcik z Satoria Group SA.

– Banki wymagają międzynarodowej marki. Najemcą musi być profesjonalny operator, z odpowiednim dorobkiem.  Wybór zależy od lokalizacji obiektu. Trzeba zbadać jakie konkurencyjne marki są  dostępne na lokalnym rynku i kto może uzupełnić ich ofertę- podkreśla Andrzej Wójcik. 

-Kiedy spotykamy się z inwestorem czy deweloperem, który chce w swoim obiekcie otworzyć hotel, wykonujemy analizę czy to przedsięwzięcie będzie miało sens. Trzeba ustalić standard hotelu oraz jego wielkość. Konieczna jest prognoza finansowa. Badanie daje też możliwość oceny ewentualnego dochodu takiego hotelu w centrum handlowym.

Satoria Group, dawniej Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich i Turystycznych jest właścicielem bazy hotelowo-konferencyjnej m.in. w Warszawie i Krakowie.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016