Carrefour

Grupa Carrefour opublikowała wyniki finansowe dotyczące trzeciego kwartału 2012 roku. Wynika z nich, że grupa odnotowała wzrost wynoszący o 2,1 proc., a tym samym sprzedaż Carrefour wyniosła ponad 22,5 mld euro.

Przez całe dziewięć miesięcy 2012 roku sprzedaż Carrefoura wyniosła ponad 66 mld euro, co stanowi wzrost o 1,3 proc. W Europie z wyłączeniem Francji było to 17,2 mld euro, co stanowi spadek o 2,5 proc. Natomiast na rynku francuskim sprzedaż wyniosła prawie 29 mld euro, czyli spadła o 0,1 proc.

Z komunikatu wynika, że w I półroczu 2012 roku firma zanotowała 43,7 mld euro ze sprzedaży, czyli o prawie 1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Do takiego wyniku przyczynił się wzrost na rynkach wschodzących, głównie w Ameryce Łacińskiej.

Firma Carrefour Polska należy w 100 proc. do francuskiej Grupy Carrefour. Od momentu założenia w 1959 r., firma Carrefour otworzyła w 32 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej ponad 9800 sklepów, w których zatrudnia ok. 410 000 pracowników. Grupa Carrefour Polska posiada sklepy w trzech formatach handlowych – hipermarkety Carrefour, supermarkety Carrefour Market oraz sklepy franczyzowe Carrefour Express. Ponadto w skład sieci wchodzą 43 stacje paliw.