Stanisław Bogacki, Solar: plany rozwoju sieci salonów

Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA

Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA

Spółka Solar Company, właściciel salonów z odzieżą damską pomimo gorszych wyników sprzedaży we wrześniu 2012 roku będzie kontynuował rozwój sieci. – Planujemy uruchomić sklepy własne zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i harmonogramem otwarć centrów handlowych. To samo dotyczy otwarć za granicą. – powiedział Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA. – Kładziemy większy nacisk na rozwój na Zachodzie, czyli w Niemczech, gdzie zamierzamy otworzyć własny, pokazowy sklep.

– Sprzedaż w salonach własnych w lipcu i sierpniu była porównywalna rok do roku i byliśmy przekonani, że jesienne miesiące będą co najmniej porównywalne. Słaba sprzedaż we wrześniu to efekt przede wszystkim sytuacji makroekonomicznej.

– Przy spadku sprzedaży w sklepach własnych, mamy też lekki wzrost sprzedaży w outletach. Bardzo dobrze działa nasz sklep internetowy, osiąga coraz wyższe przychody. Analizując sytuację zdecydowanie chcemy podkreślić, że wyniki sprzedaży zanotowane we wrześniu mają wyraźny związek z pogorszeniem sytuacji ekonomiczno-gospodarczej i ma to przełożenie na zachowania naszych konsumentów. Jesteśmy uważani na rynku za relatywnie drogą markę, stąd może ta mniejsza skłonność do zakupów i przenoszenie się na niższe poziomy cenowe.

Grupa Solar stale rozwija sieć sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą i obejmuje ona obecnie łącznie 234 placówki. Sieć sprzedaży w Polsce obejmuje 196 punktów handlowych, składającą się z 72 sklepów własnych (w tym 8 sklepów typu outlet oraz 1 sklep internetowy), 8 sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich. Od kilku lat Solar jest również obecna na rynkach zagranicznych poprzez sieć sklepów partnerskich i franczyzowych, która obejmuje obecnie 38 sklepów (31 partnerskich oraz 7 franczyzowych) zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi. Grupa zatrudnia obecnie ok. 800 osób.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska