Sir Terry Leahy, Tesco: e-commerce to główna gałąź rozwoju firmy

Sir Terry Leahy, były CEO Tesco

Sir Terry Leahy, były CEO Tesco

– Sprzedaż on-line jest bardzo ważna. Mój następca ustanowił internet jako główny rdzeń swojej strategii. E-commerce to są miliardy funtów rocznie, a dzięki niemu przyrost Tesco jest dwucyfrowy. Ten dochód będzie jednak wciąż rósł. We wszystkich krajach będziemy rozwijać tę gałąź sprzedaży, także w Europie. W sprzedaży stacjonarnej, w marketach pojawiają się ograniczenia przepisów. W e-commerce tego nie ma i trzeba włożyć w taką działalność mniej kapitału. E-commerce nie radzi sobie jednak do końca z łańcuchem dostaw. W on-linie ważne jest to, żeby klient otrzymał produkt szybko i niedrogo – mówił podczas konferencji E-nnovation w Poznaniu sir Terry Leahy, były CEO Tesco.

Główną zasługłą sir Terry’ego Leahy jest inwazja sieci marketów na wiele narodowych rynków oraz rozpoczęcie sprzedaży artykułów FMCG online w Wielkiej Brytanii. Leahy to jeden z najwybitniejszych managerów swojego pokolenia. Przez ponad 30 lat kariery zawodowej związany był z Tesco. W tej firmie przeszedł wszystkie szczeble hierarchii służbowej i został jej szefem.

– Niezbędne w biznesie są dane. Wprowadziliśmy więc Clubcard. Jest to sposób zarządzania klientem poprzez dane. To rozwiązanie doskonale poprawiło nasz marketing, dzięki temu możemy robić marketing na miarę. Widzimy dzięki temu, czego potrzebuje klient. Dzięki e-commerce mamy dane, które pomagają nam spełniać oczekiwania klientów. Sprzedajemy 40 tys., produktów, ale dany klient wybiera około 300 produktów w ciągu roku i to my musimy wiedzieć czego każdy potrzebuje – mówił były CEO Tesco.

 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016