E-nnovation: uproszczenie procedur warunkiem rozwoju e-commerce

Park Handlowy Bielany

Park Handlowy Bielany

Duże firmy z branży retail jak Tesco, czy Auchan uruchomiają sklepy internetowe rozwijając rynek, na którym funkcjonowały do tej pory mniejsze podmioty. Sprzedaż online, będzie stanowiła na razie jedynie uzupełnienie tradycyjnych form sprzedaży. Jednak rynek tego typu usług bardzo szybko się rozwija.

– Aby odnieść na nim sukces internetowi przedsiębiorcy będą musieli uprościć proces zakupowy i dostosować oprogramowanie do potrzeb szybko rosnącej grupy użytkowników posługujących się urządzeniami mobilnymi – mówili zgodnie paneliści podczas konferencji E-nnovation w Poznaniu.

Uproszczeniu powinny podlegać również systemy płatności online. Im szybsze i prostsze będą płatności online, tym bardziej będzie to zachęcało klientów do kupowania w internecie. Wraz z prostotą powinno iść również bezpieczeństwo, które jest konieczne, by płatności internetowe stały się zjawiskiem masowym, tak jak karty płatnicze.

– Niezależnie jednak od funkcjonalności platform technologicznych czy niskiego poziomu cen kluczem do sukcesu jest obsługa klienta – mówił Ondrej Fryc współzałożyciel Netretail, spółki zajmującej się sprzedażą dóbr FMCG w kilku krajach Europy Środkowo Wschodniej. – Sprawna obsługa to fundament, na którym trzeba budować sukces e-biznesu.

Zdaniem panelistów biorących udział w dyskusji dotyczącej mody ważnym elementem w e-commerce jest możliwości wprowadzania rozwiązań dostosowujących ofertę e-sklepu do gustów konkretnego klienta. Ciekawym kanałem sprzedaży mogą okazać się również platformy społecznościowe, choć nie brakowało głosów twierdzących, że jest to rozwiązanie raczej dla mniejszych graczy potrafiących zbudować społeczność wokół unikatowego produktu. Rozwiązania tego typu sprawdzają się bowiem doskonale w przypadku projektantów mody lub designerskich marek.

 

Reklama

Galeria Jurajska