Do 2017 roku stawka opłaty interchange wyniesie 0,7 proc.

– Jeden z dużych brytyjskich detalistów zastosował system click and collect. Polega on na tym, że klient rezerwuje produkt online, a odbiera fizycznie w sklepie stacjonarnym. To świetnie działa kiedy koszty dostawy są wysokie- podkreśla James Dening, były szef Enterprise Sales, Amazon UK.

-Ta firma rocznie poprzez system click and  collect uzyskiwała 40 proc. obrotu. Dlatego uważam że należy koncentrować się na takich rozwiązaniach e-commerce – powiedział James Dening, podczas konferencji e-nnovation.

– Przeciętny klient miesięcznie w Wielkiej Brytanii  poprzez mobilny e-commerce kupuje w sklepach internetowych za kwotę 130 funtów, a około 300 w sklepie stacjonarnym. Ci najbardziej lojalni korzystający ze wszystkich kanałów sprzedaży wydają 1,5 tys. funtów.

James Dening jest światowej sławy autorytetem w dziedzinach e-commerce, zarządzania sprzedażą i rozwoju biznesu. James Dening byłym szefem Enterprise Sales, Amazon UK, założycielem i CEO Finesight, aniołem biznesu i wykładowcą Doug Richard’s School for Startups. Jego celem jest wykorzystanie swojego bogatego doświadczenia z branży, aby pomóc liderom zespołów sprzedaży, a także samym zespołom w uzyskaniu najlepszych wyników ich e-commercowych operacji.