Allegro Group: w Polsce będzie przybywać spożywczych e-sklepów

Restauracja Pizza Hut

Restauracja Pizza Hut

Większość znanych marketów ma już swoje sklepy internetowe- wynika z raportu Allegro Group. W sieci znajdują się takie firmy jak Alma, Piotr i Paweł, Auchan czy niedawno debiutujące w ten sposób Tesco.

Nie brakuje jednak też sklepów stricte internetowych, które powstały właśnie z myślą o sprzedaży artykułów spożywczych on-line. Wśród nich A.pl, do którego należy również olsztyński Fresh24.pl, Superdelikatesy.pl, Frisco.pl czy Foodini.pl. Z biegiem czasu dostępność marek sprzedających w sieci z tzw. segmentu e-grocery (e-delikatesy) jest coraz większa, a liczbę oferowanych produktów w sklepach internetowych szacuje się już w tysiącach.

Z raportu Allegro Group wynika, że z roku na rok zainteresowanie zakupami spożywczymi w Polsce wzrasta. Obecnie udział e-delikatesów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie.

Rynek e-grocery, mimo rozwoju, wciąż jest w Polsce czymś nowym. Z raportu wynika, że Polacy wciąż nie do końca wierzą w wybór właściwych produktów bez możliwości ich fizycznego obejrzenia. Z czasem jednak ma się to zmieniać- oceniają autorzy raportu.  
 

Reklama

Galeria Jurajska