McDonald’s

Międzynarodowa sieć gastronomiczna McDonald’s poinformowała, że w trzecim kwartale 2012 roku jej globalna sprzedaży na wszystkich rynkach wzrosła o 1,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2011.

Zysk koncernu w tym czasie wyniósł 1,35 mld USD i był niższy niż rok wcześnie. Skonsolidowane przychody wyniosły 7,2 mld dolarów i wzrosły o 4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Natomiast sprzedaż sieci w Europie w tym okresie wzrosła o 1,8 proc., która została wygenerowana przez konsumpcję w Rosji, Wielkiej Brytanii, Francji Niemczech.

– Chociaż nasze tempo sprzedaży oraz bieżące wyniki finansowe odzwierciedlają trudną sytuacje na rynku, to nadal obserwujemy znaczne długoterminowe możliwości rozwoju marki McDonald’s – powiedział  Don Thompson, Chief Executive Officer  McDonald’s

Mc Donald’s, na polskim rynku zadebiutował w 1992 otwierając lokal w Warszawie. Dziś sieć funkcjonuje w 120 miastach Polski, gdzie posiadała 297 restauracji, w tym 156 prowadzone na zasadzie franczyzy, przez 55 przedsiębiorców. McDonald’s Polska to 212 restauracji typu McDrive, 75 restauracji z opcją McCafe oraz 42 restauracji z opcją Gym’n’fun. W polskich placówkach sieci zatrudnionych jest ponad 16 tys. pracowników.