Sklep Intersport

Według wstępnych szacunków spółka Intersport Polska osiągnęła w III kwartale 2012 roku przychód netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości ponad 50 mln zł, czyli  o 17,4 proc. wyższy niż w 2011 roku. Dzięki temu spółka odnotowała też mniejszą o 18,1 proc. stratę brutto.

W III kwartale 2012 roku strata brutto nie przekraczała 2,7 mln zł, podczas gdy w III kwartale 2011 roku strata wyniosła około 3,3 mln zł.

Działalność spółki charakteryzuje się znaczną sezonowością sprzedaży co widać w zróżnicowaniu przychodów w poszczególnych kwartałach. Jest to typowe zjawisko w branży sportowej wynikające z niższych cen jednostkowych asortymentu letniego. W związku z powyższym, zarząd przypomina, że spółka co roku odnotowuje w tym okresie  straty, a sukcesem jest ich minimalizowanie.

Narastająco, od stycznia do września 2012 roku, spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 175 mln zł co stanowi wzrost o 24,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku ( prawie 141 mln zł) oraz wypracowała zysk brutto na poziomie ponad 2,4 mln zł podczas gdy po III kwartałach 2011 roku odnotowała stratę brutto na poziomie  ok. 4,4 mln zł.

Intersport Polska SA jest w Polsce liderem wśród sieci sklepów sportowych, posiadającym obecnie 32 salony zlokalizowane w 19 największych miastach Polski. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi prawie 32 tys. mkw.

W 2012 roku spółka otworzyła swoje nowe salony w kieleckiej Galerii Korona o powierzchni 714 mkw. oraz w Galerii NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim o powierzchni 815 mkw.

Intersport Polska sprzedaje markowy sprzęt sportowy w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w centrach handlowych. Salony sprzedaży Intersport znajdują się m.in. w warszawskich galeriach Złote Tarasy, Sadyba Best Mall i Arkadia, wrocławskich: Magnolia Park, Pasaż Grunwadzki oraz poznańskich: Stary Browar, Galeria Pestka, CH M1 Poznań.