E.Leclerc: plany rozwoju w Polsce

E.Leclerc

E.Leclerc

Zakończono proces rebrandingu i reorganizacji wszystkich sklepów E.Leclerc w Polsce. Teraz właściciel sieci chce zwiększyć w naszym kraju zasięg sklepu internetowego. Zapowiada też budowę sieci aptecznej z lekami sprzedawanymi bez recepty.

Michel – Edouard Leclerc, współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, podkreśla, że potencjał rozwoju na polskim rynku widzi w rozwoju marek własnych, takich jak €.C.O.+ z segmentu niskocenowego. W krajach Europy Zachodniej stanowią one 40-60 proc. rynku, podczas gdy w Polsce jest to nadal ok. 18 proc. – poinformował.

Plan ekspansji  E.Leclerc na polskim rynku zakłada wzmacnianie internetowego kanału sprzedaży, który już teraz działa w sześciu miastach (w ostatnim czasie dołączył E.Leclerc w Rzeszowie). Jest to system działający w modelu Drive, w którym klient zamawia zakupy przez internet, a następnie, np. w drodze z pracy, odbiera je, spakowane, w wybranym przez siebie sklepie. Michel – Edouard Leclerc wyjawił też, że realizowany jest program Polska 2015, który zakłada między innymi, że do 2015 roku wszystkie sklepy będą oferowały sprzedaż internetową. Znacząco  zwiększyć ma się też liczba tradycyjnych sklepów zrzeszonych w stowarzyszeniu – w tej chwili są już prowadzone rozmowy z niezależnymi marketami na temat przystąpienia do sieci E.Leclerc. Głównym celem i ambicją w Polsce jest osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku.

E.Leclerc jest siecią super i hipermarketów. W Polsce ma około 40 sklepów w 36 miastach na terenie 15 województw. W 2011 roku sieć osiągnęła obroty w przekraczające 2,6 miliarda złotych, notując wzrost 5,2 proc. E.Leclerc posiada też w Polsce kilkanaście stacji paliw.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016