Wojciech Cieślak, BOIG: teraz to najemcy dyktują warunki

Wojciech Cieślak, prezes BOIG

Wojciech Cieślak, prezes BOIG

– O ile, stosunkowo łatwo można przewidzieć warunki sukcesu rynkowego dużej galerii handlowej – kluczem jest lokalizacja i właściwy mix najemców – to w przypadku centrów wygodnych zakupów jest to dużo trudniejsze– twierdzi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

– Stworzenie convenience shopping center idealnie dopasowanego do potrzeb lokalnej społeczności – oszacowanie jego optymalnej wielkości, oferty i lokalizacji, wymaga szerokiej wiedzy o branży i wieloletniego doświadczenia – dodaje Cieślak.

Zdaniem Cieślaka rynek centrów handlowych staje sie obecnie znacznie trudniejszy niż przed kilku laty. Najemcy stają się coraz bardziej wybredni dyktując wynajmującym swoje warunki.

– Dopóki najemcy obiektów handlowych osiągają pożądane obroty, relacje między nimi, a zarządcami czy deweloperami są zazwyczaj dobre. Natomiast, w sytuacji jaką obserwujemy obecnie, kiedy sukcesy odnoszą jedynie dwa formaty obiektów handlowych: duże galerie tzw. shopping malle usytuowane w największych aglomeracjach, oraz wygodne osiedlowe centra szybkich zakupów, relacje między najemcami, a wynajmującymi są bardziej złożone- podkreśla Wojciech Cieślak. 

Więcej o relacjach między najemcami , a wynajmującymi powierzchnie handlowe w centrach i galeriach handlowych, w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska