e-commerce

– Na rynku e-commerce wszystko sprowadza się do obsługi. Nie jest najważniejsze jak wygląda twoja strona internetowa, czy marketing. Nie chodzi również o cenę, ale o dostosowanie wszystkich rozwiązań do  klienta– powiedział Ondřej Fryc współwłaściciel Netretail.

– Przeanalizowanie tego elementu pozwoli nam zdefiniować naszą strategię– podkreślał Ondřej Fryc  podczas konferencji e-nnovation.

– Dlatego powinnyśmy skoncentrować się na tym, co można zrobić więcej i szybciej dla klienta. Porównując powody robienia zakupów online, cena jest dopiero na piątym miejscu. Tak wygląd to w Stanach Zjednoczonych. Natomiast w Polsce i Europie Środkowowschodniej głównym wyznacznikiem jest cena. Ludzie szukają w porównywarkach najlepszej cenowo oferty. Dlatego jeszcze sporo przed nami. W Wielkiej Brytani praktycznie zniknął ten trend porównywania ceny. Jednak w przyszłości e-commerce stanie się polem konkurencji nie cenowej ale obsługowej- ocenia Ondřej Fryc.

– W 2000 współzakładałem Netretail i do tej pory nim zarządzam. Moje przedsięwzięcie najpierw stało się największym graczem e-commerce w Czechach, a później w całym regionie Europy Środkowo – Wschodniej, w tym Słowacji, Węgier i Polsce. Dzięki niedawnej konsolidacji w Słowenii, staliśmy się numerem 1 także w krajach byłej Jugosławii.

– Poza stworzeniem wizji, zawsze upewniam się, że mamy najlepszy i najbardziej zaangażowany zespół, dzięki czemu tworzymy wzrost, ale pozostajemy pokorni. Uważam, że internetowy handel detaliczny jest nadal na początku drogi do świetności i ufam, że Netretail będzie w centrum zmian na rynku- podsumowuje Ondřej Fryc.