Sklep Debenhams

Polskim rynkiem zainteresowani są właściciele takich międzynarodowych sieci sklepów jak: Banana Republic, French Connection, Debenhams, All Saints, Superdry czy Disney Store- wynika z raportu Jones Lang LaSalle.

– W większości przypadków proces wejścia światowej marki na nowy rynek może trwać od 3 do 5 lat, a w sytuacji spowolnienia gospodarczego nawet dłużej. Decyzja o ekspansji i jej kierunku oraz wybór lokalizacji poprzedzony jest bardzo szczegółową analizą rynku. Pod uwagę brane są wskaźniki ekonomiczne, siła nabywcza, potrzeby zakupowe klienta, stopień rozwoju danego rynku, obecność konkurencyjnych marek oraz kondycja całego rynku w danym kraju – mówi Agnieszka Tarajko-Bąk, analityk rynku, Jones Lang LaSalle.

W naszym kraju będą jednak w najbliższych latach debiutować kolejne firmy odzieżowe, ale nie tylko. Firmy zagraniczne chcą bowiem regularnie poszerzać swoją ekspansję o nowe rynki. 

– Polska cały czas pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla najemców, czego dowodem są ostatnie otwarcia sklepów Victoria’s Secret i American Eagle Outfitters czy planowany debiut marki Hollister. Będzie to pierwszy sklep Hollister w Europie Środkowo-Wschodniej. Marka jest częścią Abercrombie & Fitch – dodaje Agnieszka Tarajko-Bąk.