Gatta: rozbudowa centrów handlowych wymaga współpracy z najemcami

Salon Gatta

Salon Gatta

Do końca 2014 r. w Polsce zmodernizowane zostanie około 100 nieruchomości handlowych, czyli niemal jedna trzecia istniejących obiektów. Zdaniem przedstawicieli sieci handlowych dobra komunikacja zarządców z najemcami może uchronić te centra przed spadkiem obrotów.

– Dla sieci wynajmujących powierzchnie handlowe w przebudowywanych obiektach, stała komunikacja z zarządcą powinna być normą– przekonuje Bogdan Nowicki, dyrektor sprzedaży detalicznej Gatta.

– Przekazanie najemcy wiedzy na temat rangi i charakterystyki projektu, parametrów obiektu po rozbudowie jest niezbędne do określenia swojego miejsca w tym projekcie, przygotowania budżetu oraz zagospodarowania na ten okres zatrudnionego w salonie zespołu pracowników. Zatem konieczne jest przekazanie najemcom nie tylko planów, ale także precyzyjnego harmonogramu prac prowadzonych w ramach rozbudowy, zwłaszcza jeśli wiąże się to z zamknięciem lokalu najemcy – mówi Bogdan Nowicki.

Najemcy centrów handlowych podkreślają także, że w trakcie rozbudowy niezakłócony handel może być trudny do osiągnięcia. Staranne planowanie i bliska współpraca z wykonawcami i najemcami może jednak ograniczyć te uciążliwości.

W Polsce obecnie funkcjonuje ponad 340 obiektów handlowych, z których połowa ma ponad 10 lat i wymaga modernizacji. Według raportu przeprowadzonego przez Jones Lang LaSalle – Odnowa, przebudowa, rozbudowa. Kierunki rozwoju polskich centrów handlowych- do chwili obecnej w sumie 74 obiekty w Polsce poddano programom rewitalizacyjnym, a do końca 2014 roku dodatkowych 20 obiektów handlowych ma w planach modernizację.

Ferax jest właścicielem około 100 salonów Gatta. W 2011 roku firma otworzyła 14 lokali, wszystkie zlokalizowane w centrach handlowych. Sklepy Gatta mają od 45 do 100 mkw. Ferax prowadzi sprzedaż za pomocą salonów własnych, franczyzowych oraz outletowych, a także w sklepie internetowym.
 

Tagi:,

Reklama

Galeria Jurajska