Salon Puma

Niemiecka spółka Puma poinformowała, że w trzecim kwartale 2012 roku skonsolidowana sprzedaż na wszystkich rynkach wzrosła o 6 proc. i wyniosła 892 mln euro. Natomiast sprzedaż w Europie spadła o 3,4 proc.

– Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej odnotowaliśmy umiarkowany wzrost sprzedaży. Musimy podjąć zdecydowane działania w celu przezwyciężenia problemów jakie obecnie stoją w szczególności w Europie. Nasz program transformacji na lata 2010-2015 w polaczeniu z natychmiastowym cięciem kosztów pozwoli osiągnąć zrównoważony rozwój naszej grupy – powiedział  Franz Koch, prezes spółki Puma.

Spółka Puma postanowiła zamknąć ok. 80 nierentownych sklepów na świecie i otwierać kolejne głównie na rynkach wschodzących.

W Polsce sieć Puma posiada  ponad 30 salonów w największych centrach i galeriach handlowych m.in. w warszawskiej galerii Złote Tarasy, Arkadia, czy katowickiej Silesia City Center Puma to marka międzynarodowa oferująca odzież i akcesoria sportowe. Salony sieci Puma zajmują powierzchnię od 100  do ponad 130 mkw.

Grupa Puma jest także właścicielem takich marek jak Tretorn, Cobra Golf oraz Hussein Chalayan. Firma została założona w Niemczech w 1948 roku i dostarcza swoje produkty do ponad 120 krajów. Zatrudnia ponad 9 tysięcy pracowników na całym świecie. Posiada swoje główne siedziby w Herzogenaurach w Niemczech, Bostonie, Londynie oraz w Hong Kongu.

W 2012 roku spółka Puma uruchomiła pierwszy monobrandowy sklep Tretorn w Europie. Salon mieści się w Galerii Klif Warszawa i zajmuje powierzchnię 67 mkw. Dotychczas na świecie działały cztery sklepy własne marki Tretorn m.in. w Stanach Zjednoczonych i Azji.